torsdag 20 mars 2008

1 grinig & 1 go

Det flöt på som det skulle på banken, men lite irriterad (men inte enbart, glad också) blev jag över Sjukhus besöket.

Blev hänvisad till kirurgiska mottagningen (of course) och där står det en undersköterska bakom en glasruta. Jag förklarar varför jag är där, berättar om hur illa jag blev bemött i Byhåla, och då ser jag till min fasa hur hon snörper på munnen å muttrar "nu tänker jag STÄNGA rutan. Det finns en sköterska jag ska hämta. Men EGENTLIGEN så tror jag att det vore bäst om du gick hem och ringde hit istället". Och med de orden smäller hon igen rutan rakt framför näsan på mig å går sin väg. VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FEL PÅ SJUKVÅRDEN?! Det borde vara krav på att alla anställda inom vården måste vara snälla och bra på att bemöta folk som sökt sig till dom.

I vilket fall, nu till det positiva. Sköterskan var uppåt 50-60 i ålder, och BETYDLIGT mycket mer hjälpsam och snäll. Hon sa att jag själv kan ringa till Stad X och beställa ett första besök, och om de är villiga att ta emot mig och operera mig där så kommer dom att fixa allt det där med remisser osv. Plus att hon faktiskt tog sig tid att leta reda på numret till sjukhuset åt mig. THANK YOU söta rara sköterska!

Och för att avsluta: Läs den här artikeln, väldigt bra och sanningsenlig:
Mitt nya liv som tjock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar