måndag 15 juni 2009

Röra på sig

Att faktiskt röra på mig har alltid varit ett stoooort problem. Gymnastiken skolkade jag alltid från, jag började med både gym & dans men hoppade av, promenader i all ära, men de är också lätta att korta av eller strunta i. Hur fasiken ska man komma igång ordentligt?

Var ute & gick en 20min promenad igår, och jädrar vilken träningsvärk jag fick! EFTER TJUGO MINUTER! Förtvinade alla mina muskler under sjukhusvistelsen? Så idag tänker jag gå ut och promenera.

Sedan känner jag att jag inte ska viktuppdatera alltför ofta, utan veckovis snarare. Vecka 1 efter op gick jag ner 3kg. Känns bra, vi får se hur mycket den här veckan (vecka 2) kommer utdela.

Ätandet går bättre på sätt och vis. Illamåendet & känslan av att vara övermätt är kvar, men jag har börjat vänja mig, och lära mig hur jag ska hantera känslorna. Så det känns inte lika besvärligt.

Kan väl passa på att ta upp några småsaker jag själv aldrig tänker på, men vet att jag hade frågat mig själv innan open om jag kunnat!

Hur sugen/är du sugen på saker?
Ja många saker och ibland väldigt väldigt sugen! Knäckebröd, sallad, äggröra, kalkon (pålägg) och potatismos. Hamburgare, pommes å pizza har jag liksom, inte tänkt på sedan innan open tror jag? Vet inte varför. Och godis mår jag illa av när jag känner lukten/ser det på typ tv. Det är lustigt men positivt, jag hoppas det håller i sig!

Är du aldrig någonsin hungrig?
Jag vet inte. När magen varit tom i 2-3 timmar så känns den lite underlig, och jag vet inte om det är hungerkänslor eller kroppens sätt att säga åt mig att äta något igen. Så just nu har jag 3 lägen på magen; efter måltid-dundermegaproppmätt. mellan måltider-ingen hunger, inget sug. precis innan måltid-underlig känsla i magen, hunger?

Är det jobbigt/svårt att äta så långsamt? Glömmer du ibland?
Det är inte jobbigt, men långtråkigt. Speciellt med varm mat som alltid hinner bli kall. Har glömt några gånger att ta små klunkar/äta långsamt, och då sticker det lite i magen som följd.

Är det jobbigt att få i sig alla måltider?
Nej, inte än så länge iaf. Fast jag trodde verkligen det skulle vara jättejobbigt och att jag skulle glömma flera måltider om dan innan jag gjorde open.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar