onsdag 2 september 2009

Nu ryker håret?

Jag är inte säker, för jag har alltid varit en person som tappar hår hela tiden (är tunnhårig sen barnsben), men på senaste har jag tappat mer och mer... och idag när jag duschade lossnade stora sjok när jag schamponerade mig :(

Och när jag sedan kammade ur håret lossnade lika mycket en gång till! Plus faktumet att håret känns supersprött och tunnare än någonsin....

Suck.

På ett sätt har jag försökt stålsätta mig för att jag kanske skulle tappa mängder med hår efter open... men det känns ändå så ledsamt. När man redan har fjunigt hår och då börjar tappa det lilla man har, gissa vad man börjar tänka panikartat?

"Kommer jag få så tunt hår att skalpen syns?!"
"Kommer jag bli FLINTSKALLIG?!"

Men nu ska jag inte ta ut sorgen i förskott. Förhoppningsvis tappar jag tillräckligt lite för att kunna göra en hårförlängning eller liknande utan att kanterna på löshåret syns.

Ps. Satt barnvakt idag tillsammans med mina föräldrar, och de bjöd på pizza så jag provade en tunn bit. Gick jättebra fast jag blev ENORMT mätt väldigt snabbt (är ju bara positivt!) Men det känns kul att jag kan äta sånt utan att må dåligt. Nu kommer jag inte känna mig lika tråkig varenda gång någon vill ut och äta (tidigare har jag bara beställt sallad varenda gång).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar