torsdag 13 mars 2008

Nej nu jävlar

Ringde sköterskan som bestämt, och jag tänkte glatt men fröken L ska ju bli sköterska. Sköterskor är nog annorlunda. trevligare än kirurger. Jätterara säkert. Hon kommer lyssna på mig! men vet ni vad? Hon var nästan VÄRRE!

Efter att ha förklarat att jag redan tänkt över saken under lång tid, och inte behövde mer betänketid, sa hon "men lilla vännen, ALLA får vänta ett halvår och tänka över saken!" lilla vännen..? LILLA VÄNNEN?! Jävla männska! Hur nedlåtande kan man bli?!

Och det som gjorde mig ÄNNU argare sen var när jag läste på viktop.com (ett forum där man diskuterar allt som rör magsäcksoperationer) om hur några personer som åkte till Byhåla sjukhus (nu i jan-08) som fick 4 månaders betänketid och ev operation i höst, och en som fått ja till op, och uppsatt i kö redan vid FÖRSTA BESÖKET.

Sköterskejäveln ljög för mig.

Min första plan är att ringa min läkare och be henne skicka remiss till Stad X istället, men fröken L resonerar med mig. Jag ska nog försöka ringa en gång till till Byhåla. SUCK. Krångligt värre det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar