onsdag 20 maj 2009

Snurrig

Alla känslor just nu gör mig helsnurrig. Rädsla, glädje, drömmar, oro, förhoppningar, etc. Har hittills inte köpt något eller riktigt GJORT något alls. Men det börjar definitivt bli dags. Blodprov å inköp av flyt å gud vet allt. Ojoj.

I vilket fall läste jag på Raventears blogg att det är en rimlig förväntan att gå ner 10-15BMI enheter efter op.

Så jag räknade efter för egen del.

Jag väger 108kg just nu, och har ett BMI 42.2
minus 10bmi enheter = 82kg (BMI 32)
minus 15bmi enheter = 70kg (BMI 27.3)

Och jag har ju satt målvikt vid 65kg, vilket innebär att jag vill gå ner 16.8BMI enheter. Känns jättebra! Är knappt två BMI enheter över förväntan, så det borde ju inte vara omöjligt!

BMI 42.2 = 108kg
minus 16.8bmi enheter = 65kg (BMI 25.4)

Jag undrar hur snabbt eller långsamt jag kommer gå ner i vikt? De flesta verkar det gå stadigt men långsamt för. Och jag undrar om jag kommer gå ner så mycket att jag blir nöjd?

Alla dessa funderingar...

Källa för BMI: Räkna Ut Ditt BMI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar