fredag 26 juni 2009

Positiva saker

Tänkte nämna några av de positiva sakerna jag upplevt efter op, då en god vän sa att jag måste försöka tänka på dom lika mycket som det negativa.

Jag kan äta...
-vanlig vit pasta, bara jag kokar den tills den är JÄTTEMJUK.
-svamp (men helst ska det vara hel svamp, av någon lustig anledning..)
-brieost
-kyckling
-ägg (något jag var livrädd att dumpa på)
-fiberhavregrynsgröt
-persikor!!!
=)

Och...
-Jag märker förbättring... inte varje dag, men överlöpande.
-Jag behöver inte längre vila flera timmar efter att jag ätit, snarare 0,5-1 timme per gång.
-Jag mår inte illa av/får ont i magen av ALLT (men nästan..)
-Jag har redan börjat lära mig vad min kropps nya signaler betyder

DET ALLRA BÄSTA
är att jag kan dricka den mängd vatten jag vill utan större problem!
(kan självfallet inte halsa eller dricka 1l, men jag kan dricka tills jag blir nöjd nästan varenda gång!)


Imorgon är jag bortbjuden, och har fått veta att det kommer bjudas på smörgåstårta. Jag ska peta bort det ljusa brödet & äta fyllningen, men tror ändå jag ska prova en tugga eller två av brödet bara för att se hur det går.

Jag längtar nämligen efter att göra en kalkonmacka med grönsaker, senap och inlagd gurka. Och då är det ju bra om jag provat åtminstone en tugga mjukt bröd innan jag köper en hel limpa.

Ps. Jag gnäller mycket, och jag tycker mycket synd om mig själv varenda dag just nu. Vilket jag tycker jag har rätt att göra när jag mår dåligt. Men jag har hela tiden tanken i bakhuvudet att jag inte kommer må såhär för alltid, och att må dåligt i början är okej. Jag har faktiskt opererat om hela matprocessningsystemet, jag har blivit skuren i, och hela mitt psyke och min kropp är ovana vid denna förändring, DÄRFÖR mår jag dåligt, och det är okej.

Ps2. Jag börjar få panik ang motionen. Det är så varmt ute att jag storknar efter bara 5 minuter (hjärtklappningen & hyperventileringen kombinerat med den extrema värmen gör att jag känner mig super-febrig...). Så snart inleds operation Finn Lämplig Motion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar