måndag 24 augusti 2009

Tack L

Kommentar till :
den 24 augusti 2009
Min Lycka, deras olycka?
"Det där kommer när du gått ner så att det börjar märkas! Det är likadant oavsett i vilken familj man är eller vilka vänner man umgås med. I början e alla så jävla glada, sen börjar dom se det som ett hot, precis som du säger! Sen blir det inte lika roligt längre, för då börjar dom se sina egna misstag mer o det ska man då som den som minskar i vikt bärä genom deras kommentarer o gliringar. Eftersom du ju är på "a winning streak" så ska du tåla att ta deras dåliga samvete.Du e ju "smal" nu liksom. Du kommer att märka det i ditt smala liv att alla kan kasta all skit som finns nästan på dig om du e "tunnare" än genomsnittet av familjen/vänkretsen. MEN! eftersom jag själv upplevt det där o blivit sårad av det så ska du säga till mig SÅ FORT JAG VERKAR BETE MIG SÅ MOT DIG. För jag ska försöka att vara glad åt dig. Kanske klarar jag det genom att jag själv så gärna vill vara nyttig (DU har aldrig fått en längre kommentar)
//L"

Tack L. Är skönt å veta att jag inte är själv om att ha upplevt fenomenet. Problemet är hur man ska kunna glädjas för sin egen skull när man samtidigt får dåligt samvete över att man får andra att känna sig sämre. Men jag tänkte faktiskt på det hela idag, och bestämde mig för att jag helt enkelt får ta att nära & kära beter sig sådär. Det är ju mitt liv och min hälsa, och förhoppningsvis kommer jag vänja mig eller också kommer dom sluta säga sånt där när jag varit viktstabil en längre tid.

Jag tycker absolut inte du har betett dig på det där viset. Det enda du sagt/insinuerat är att du också skulle vilja tappa vikt snabbt, eller hitta en metod som gav rejäla resultat. Och vem skulle inte vilja det? Men samtidigt är du ju väl medveten om att enda orsaken att jag tappar vikt snabbt är för att jag har så himla mycket att ta av.

Om det gick att jämföra så skulle det nog visa sig att jag är mer svartsjuk på dig, eftersom du HAR styrkan och disciplinen att ta tag i vikten. Något jag visat genom åren att jag absolut inte har, och därför fick ta till en såhär drastisk metod...

Så TACK för ditt stöd vännen! Och oroa dig inte för att du skulle sänka mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar