torsdag 10 december 2009

Illamående

Väldigt besynnerligt...

Jag drömde något suddigt jag knappt minns, allt jag minns var att jag kände att jag var tvungen att skynda mig, att jag inte hade mycket tid kvar, sedan tog jag mig för magen och skrek "Jag måste få ur mig det här, jag måste ut det, FÅ UT DET! Det känns som en sten i magen!"

Sen vaknade jag och hostade, sen började jag hulka mig. När jag är påväg att kräkas/mår riiiiktigt illa så får jag överproduktion av saliv, vilket även hände. Sprang in på toan där jag stod över handfatet och spottade, hulkade mig och kände hur hela mellangärdet krampade och ögonen tårades av ansträngningen.


Nu sov jag, och hade därför ingen mat i magen att kräkas upp, men som jag förstått det så kan de flesta opererade ändå inte kräkas.


Jag funderade på svininflueansan, jag funderade på magsjuka, men jag visste inte vad jag skulle tro.

Men nu, 1,5timme senare så mår jag 98% bra. Jag har druckit ramlösa och suttit väääldigt stilla. Magen känns lite småorolig, men okej.

VAD FANKEN HÄNDE?! Mådde jag illa för att jag drömt att jag mådde illa, eller drömde jag för att jag mådde illa?! Har jag ätit något kasst?

:(

2 kommentarer:

  1. Åh jösses så jobbigt med illamående, ingen tycker om att kräkas, jag brukar översköljas av en ren panik-känsla då jag mår illa och göra bara hela situationen värre då :s

    SvaraRadera
  2. hejsan !
    jag är också GBP-opererad och jag kan inte heller kräkas.
    hoppas att allt går bra för dig !
    /Lindis

    SvaraRadera