lördag 5 december 2009

Mina favoritbyxor

När jag vägde 105kg så köpte jag ett par svarta jeans som jag kände mig såå snygg i. Det är nog de största byxorna jag någonsin ägt. Det är också dom enda stora byxorna jag sparat efter alla otaliga garderobsrensningar sedan i somras. Just dessa jeans är strl 50, men jag vet att min storlek varierade mellan 50-54 beroende på typ av byxor. Idag har jag strl 44.

Jag har sparat dom för att kunna prova dom den dagen jag når min målvikt, meeen som med allt annat fuskar jag ju. Provade dom nu imorse och är väldigt chockerad. Jag kan inte föreställa mig att jag faktiskt fyllde ut dom för bara 6 månader sen!



Jag lyckades även hitta en bild där jag har på mig dom (nyköpta)... varför jag gjort linjer vid axlarna och midjan är för att jag helt enkelt inte kan tro det. Jag trodde först att bilderna var olika stora, tills jag insåg att det var jag som var så väldigt olika stor på bilderna... (fast jag står i lite olika ställning osådär, så visst kan det fela liite i storlek)


Ps. Nu är det bara 2-3kg kvar tills jag tar nya mått och helkroppsbilder. JAG LÄNGTAR!!! Aldrig trodde jag att jag skulle kommit ner 37 av 50kg på ett halvår...

8 kommentarer:

  1. OJ! WOW, helt fantastiskt att det har gått så fort och att dom kilona gör sådan ENORM skillnad! När man hör siffrorna förstår man att det är mycket men att verkligen SE hur mycket det egentligen är, det är...jag tappar orden...helt otroligt är nog det minsta man kan säga! Jag glädjer mig åt din lycka med viktnedgången!

    SvaraRadera
  2. satan i gatan vad liten och smal du har blivit! pepp pepp!!!!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken skillnad..Hur läng är du? Jag ser att jag nu väger ungefär lika mycket som din startvikt, men att vi har olika jeansstorlekar..att det kan skilja så mycket har jag aldrig tänkt på. Jag vägde som mest 103 kg och hade då storlek 46-48. Nu har jag inte vägt mig sedan start, men ska väga mig nästa vecka..men kan idag i alla fall inte längre ha mina favoritjeans som är storlek 48 (fööör stora!) Grattis till dig! Är otroligt imponerad! Blir så glad av att läsa dina inlägg, jag hoppas du inte misstolkade min förra kommentar den var inte menat illa. Utan jag ville bara komma fram till att jag tycker du ska vara stolt över dig själv oavsett om andra tycker att du har gjort fel. Olika metoder fungerar på olika människor och jag ville bara säga att du ska vara stolt! Jag tycker att du har lyckats och skit i alla negativa kommentarer gör som DU vill! Va stark i dig själv! HEJJA DIG!

    SvaraRadera
  4. wow wow.. herre jisses alltså.. på bara 6 månader!!!! snacka om vilken pep jag fick till mig själv nu.. skit bra tjejn!!!!

    SvaraRadera
  5. vilken enorm skillnad!!! wow!!! grattis!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken stor skillnad! :D
    Jag väger lite mindre nu än din startvikt, men har ändå väldigt stor storlek i jeans, därför jag heller inte använder det. :P Jag skulle säkert har 54-56... :/ Det är verkligen otroligt stor skillnad från person till person. MEn grymt bra att du gått ner så mycket på så kort tid. :) Kan tänka mig hur bra det känns att ta på sig sådär gamla byxor! Men tycker faktiskt att du passade bra i dom innan du gick ner också, att du hade fin kropp ändå. :)

    SvaraRadera
  7. Ja, herregud vilken skillnad. Jättekul för dig. Stort grattis och fortsatt lycka till.

    SvaraRadera
  8. Imponerad på ditt jobb!
    Du kan följa min blogg , dock så handlar den inte om viktras.. men jag jobbar nu på mitt skolprojekt som handlar om viktras.. jag är offret och ska få ner 5-7 kg till 25 dec.. så vill du följa med mitt projekt så äre bara att kicka in då o då.. :) vägning sker varje dag för skillnad...

    SvaraRadera