fredag 1 januari 2010

Farväl älskade år 2009

Det här året har varit otroligt för mig av många anledningar.

Dels så var det här det första året sen jag var 14 som jag varit singel. Nu låter kanske inte det särskilt lyckligt, men i mitt fall så är det precis var det varit! Efter att jag tog mig ur förhållandet så började jag må bättre psykiskt, och efter en tid kunde jag tillochmed koppla ihop mitt tröstätande till förhållandet. Så jag är väldigt tacksam över att vara fri.

Sen fick jag ju äntligen min efterlängtade operation, som numera känns som vändpunkten i mitt liv. Operationen som dels gav mig något jag längtat efter LÄNGE - nämligen MÄTTNADSKÄNSLA (innan operation blev jag aldrig MÄTT... utan jag åt helt enkelt tills jag mådde illa, för det tog inte stopp förrän jag ätit alldeles för mycket). Hela förberedelserna samt själva operationen tvingade mig att blicka inåt och inse att så mycket av mitt ätbeteende var PSYKISKT och inte fysiskt alls. Vilket befriade mig. För att inte tala om hur underbart det är att slippa ha ont i kroppen nu när jag gått ner i vikt!

Det här året har varit så otroligt fantastiskt, och jag kommer på ett sätt sakna det. År 2009 blev vändpunkten för mig, och det är också det första året på säkert 8 år jag känt mig såhär lycklig och tacksam över livet!

Nyårslöften då? Fortsätta vara godisfri, fortsätta vara positiv, och självfallet gå ner de sista 10kilona!

JUSTE! Igår morse när jag vägde mig så stannade vågen på 70kg :) Så, så fort jag skrivit klart detta inlägg ska jag mäta kroppen och uppdatera högerspalten här på bloggen!


GOTT NYTT ÅR ALLA!

3 kommentarer:

  1. Gott nytt år! Hoppas att du håller dina löften och får ett ännu bättre år som kommer!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag ska faktiskt tillåta mig själv att vara onyttig och då kommer jag slippa all ångest =) =)

    Hoppas ditt år har börjat bra!

    SvaraRadera
  3. hihi inte riktigt allt men en del :D hihi TACK!!

    IIH JAA :D:D längtar så!! :D

    jag gillar inte heller att vara själv, och äta själv och allt!! :D måste skaffa mig en boy innan jag sticker :D hihii

    SvaraRadera