tisdag 6 april 2010

MÅLVIKT! - minus 50 kilo!!

Okej.. Jag grinar av lycka.

Jag har gått ner 50kg. Även om jag går upp ett halvkilo redan imorn så har jag iaf stått på mållinjen nu. Nu vet jag att det inte bara var en ouppnåelig dröm. Alla dom där kilona som jag gått runt och trott att jag skulle behöva släpa på resten av mitt liv.. dom är borta nu.

Självfallet firade jag omgående genom att ta nya bilder!

(Som vanligt är alla bilderna klickbara.
Klicka för att se i FULL storlek)








Och självfallet har jag satt ihop alla föregående bilder också så att man lättare kan se den successiva kroppsförändringen. (Även dessa bilder är klickbara)







Jag känner mig helt dimmig i huvudet. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle komma ner 50kg. Jag slängde ju tillochmed alla gamla sparade kläder som skulle passa för den här kroppen, jag har bara kläder som passar för ca 67kg och uppåt. JAG SLÄNGDE KLÄDERNA SOM SKULLE PASSAT NU! hahaha, det om något är väl bevis för att jag aldrig trodde detta.

Jag ska ta mått nu så fort jag skrivit klart här, så det dyker också upp nån gång idag i sidospalten till höger.

Ojojoj.. Målvikt. Jag har nått min målvikt. Om jag hade haft champagne hemma hade jag skålat med mig själv nu! Däremot ska jag faktiskt iväg för att fika med kvinnan som skulle opererats samtidigt som mig (men istället fick opereras några dagar senare). Har inte träffat henne sedan Juni 09, och inte pratat med henne sedan.. sept-okt 09? Ska bli sååå kul! Och jag är SÅ nyfiken på hur det gått för henne!

För 10 månader sen vägde jag 104kg. Så nu har jag gått ner 50kg sedan min maxvikt, och 44kg sedan operationen.

HA EN UNDERBAR DAG!!! Kramar till alla!!

Jag kommer säkert studsa runt som en studsboll av glädje hela dagen.... :D

33 kommentarer:

  1. Vad grymt! Du borde fira med både det ena och det andra tycker jag. Unna dig en rejäl belöning vettja! Massage kanske?

    SvaraRadera
  2. Åh grattis!! Du är så himla bra :D

    SvaraRadera
  3. Hurra och grattis till dig!

    SvaraRadera
  4. Ett riktigt stort GRATTIS!:) Så grymt bra kämpat!:)

    SvaraRadera
  5. SÅÅååå underbart!! grattis grattis!!!!! vilken härlig beach 2010 du kommer att få!! min beach blir 2011.. jag har runt 40kg att ta bort från kroppen sen e jag fit 4 fight hehe.. ENJOY

    SvaraRadera
  6. du är min förebild;) fan va du är duktig
    grattis ;)

    SvaraRadera
  7. Grattis tjejen!! Härligt!! :)

    SvaraRadera
  8. Grattis! Vad härligt för dig :)

    SvaraRadera
  9. Jag kan bara säga: WOW! Helt otroligt!

    Släng på dej bikinin och hoppa i poolen, direkt! Ingen skulle äns kunna ana, att du för 10 månader sedan, vägde +50 kilo. Ingen!

    Du är ju superfin!

    SvaraRadera
  10. HURRA!!! Så otroligt duktig du är, vilket hästjobb!!! Jag ska spara detta inlägg och gå in och läsa om och om igen då min motivation tryter! Stort tack för att du delar med dig, ofantligt inspirerande!

    *kastar konfetti*

    SvaraRadera
  11. wow asså!!! det är galet bra gjort!!! :D:D:D
    såååå imponerad av din resa och alla intressanta tankar den har fört med sig:)

    SvaraRadera
  12. GRATTIS GRATTIS GRATTIS! :D Skitkul att höra att du har nått ditt mål! :D Du har verkligen förtjänat det!! :) Kram

    SvaraRadera
  13. FAAAAAAAAAANTASTISKT!!! du är heeelt otrolig!! HURRAA grattiis :D:D:D:D:D:D iiiiiiiiiiiiih! GRYMT! :D:D:D:D: kramkramkramkram

    SvaraRadera
  14. 50 kg jisses!!! Sååå underbart..jag förstår att du svävar på moln nu!! DET SKA DU! Härligt att du lägger ut bilder..såå kul med dessa före/efterbilder. Stort grattis till det som varit och lycka till med framtiden!!
    tack så mkt för din fina kommentar :) jag blir glad! kram kram

    SvaraRadera
  15. Stooort stooort grattis till dig! Vilken kämpe du är. Modig och god!

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  16. Sandra - Varför får jag inte på mig mina blåjeans?7 april 2010 kl. 01:22

    WOW! Grattis :) Vad fin du är!! Riktigt bra gjort, verkligen :D

    SvaraRadera
  17. Fruktansvärt Bra! Grattis till dig, jag tror jag nästan vet hur lycklig du är just nu! :-) FAN vad roligt för dig!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Åhhh! STORT GRATTIS!! Du har sjukt fin kropp nu och jag blir så grymt inspirerad! Trots att jag inte har opererat mig så vet jag att jag kan gå ner i vikt, och att komma till samma vikt som du. Åhhhhh, du är så grym! :D

    SvaraRadera
  19. Grattis, vad härligt!! tycker du ska fira med att köpa nya snygga kläder :-)

    SvaraRadera
  20. GRATTIS!! Gud jag blev tårögd

    SvaraRadera
  21. Stort grattis! :)
    Har självt levt med helvetet hela livet, men lyckades mirakulöst nog gå ner till normalvikt under gymnasieåren (mycket självförakt, hade jag varit normalviktig hade jag klassats som anorektiker, men för större är det ju inte så, hur dåligt man än mår). nu jäklar ska skiten bort igen! fortsätt vara inspiration!

    SvaraRadera
  22. Hej där tjejen!
    Först och främst vill jag verkligen säga ett stort Grattis till dina framgångar, helt otroligt det här!! :) Blir glad för din skull ska du veta.
    Jag är en tjej som just nu inväntar det vita kuvertet där jag skall få min op tid. Är godkänd och allt. Jag följer med spänning några andra sånna här bloggar där tjejer/kvinnor gått igenom gbp op. och jag har oxå nu hittat din blogg via en annan.
    Vilken otrolig skillnad det är på dig, wow!
    Har samma vikt som du hade från början och mkt likadan kroppsform. Är det så där som du jag kommer se ut som smal måntro?! :) Gud så spännande detta är.
    En fråga, har du op bort något överskottshud eller har du inte behövt det? Tränar du?

    Må gott så hoppas jag vi hörs mera...

    Kram,
    Malin :)

    SvaraRadera
  23. Tack så mycket!
    Och Grattis till dig såklart, bra jobbat ! =)

    SvaraRadera
  24. Du är ju grym kvinna!:D GRAAAAATTIS!:D Jag är verkligen skitglad för din skull och längtar till den dag då jag når min målvikt! Du är så jävla duktig!:D GRATTIIIS!:D

    SvaraRadera
  25. Stort GRATTIS!! Grymt bra gjort. Jag är impad. Du får gärna lämna lite tips o råd hur du gjort. Hur dina dagar ser ut när de gäller kost o motion. Jag har några kilon kvar men verkar stå still och blir jätteglad för tips!
    Kanonbra!!!!!!!

    SvaraRadera
  26. TAAAAAAAAAACK! :D:D:D hihihi så glad att jag får andra att känna att de vill UT och röra på dig :D:D:D

    hihihihi :D kram

    SvaraRadera
  27. Ja verkligen. Helt hopplöst ^^

    Hur går det med dina kläder nu förresten? Du måste ju ha pytte liten storlek? Och jag har en kännsla av att inget du kunde ha innan fungerar nu ;)

    SvaraRadera
  28. kul. men måste fråga.. Om du bara gått ner runt 1-2kg i veckan, känns det inte som om du kunnat göra det normalt då? Man kan ju, o särskilt om man är överviktig, gå ner minst ett kg i veckan, vanligt menar jag. Eller vad är stora skillnaden med att du gjort det via operation?

    SvaraRadera
  29. Herregud, du ser inte ut som samma personer på före och efterbilderna! Stort grattis och tummen upp till dig! Du har varit jätte duktig! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  30. Ville bara ge dig ett stort GRATTIS och säga att du är enormt duktig! Verkligen motiverande!

    SvaraRadera
  31. Grymt bra ;) Ja ska nu börja min ´resa´som du nu har avklarat ^^ väger nu ca 104 o vill gå ner 50.. inget e omöjligt o du e ett levande bevis för detta :P Kram Emelie

    SvaraRadera