torsdag 2 maj 2013

Äta bra

Just nu känner jag mig helt besatt av att bli nyttigare. Jag bakar knäckebröd att snacksa på istället för chips, popcorn och sånt, jag äter äpplen minst en gång om dagen (bara för att, för att nu KAN jag), ostmackorna på morgonen har bytts ut till knäckebröd med leverpastej, det enda jag dricker är bubbelvatten eller kaffe, och idag har jag suttit och sökt på internet efter vad som är nyttigt att äta.

Märk dock ordet "nyttigt". Jag växte upp med bantning och tänker aldrig mer gå på tillfälliga dieter, väga min mat eller äta på något extra knepigt sätt där man utesluter ditten eller datten. Jag vill bara äta bra, stoppa i kroppen saker som den blir glad av och försöka undvika allt onyttigt/kemikaliskt så gott jag kan.

Hoppas verkligen att det inte bara är en fas. Hoppas den här viktökningen som blev skrämde mig såpass mycket att jag lyckas ta mig tillbaka till matvanorna jag mådde som bäst av både fysiskt och psykiskt.



Både mina föräldrar, vänner och fler går på lchf och kan tydligen inte få nog av att påpeka alla fel jag gör. Hur onyttigt det är med knäckebröd, hur vansinnigt det är att äta frukt, hur smoothies är lika onyttiga som glass och att jag verkligen inte borde äta ris eller dylikt. Jag förstår inte riktigt varför det ska sticka folk så i ögonen?

En av de bästa grejerna jag vet är att äta ett kokt ägg och en banan till frukost. Fan heller att jag slutar med det. "Bananer är jätteonyttiga". Jomenvisst. Kom och klaga när jag hinkar flera liter läsk om dagen istället, DÅ finns det nåt att klaga på.

1 kommentar:

  1. HEJA TWINBRAIN <3 <3 <3 Stolt jag blir!!! Lyssna inte på neggosarna. Allt handlar ju inte om vad man går ner eller upp i vikt bäst av! Bananer innehåller skitmycket nyttigheter ju! Frukt i allmänhet. Knäckebröd också, särskilt om man har frön och sånt i. GO TWINBRAAAAAAAIN!!! (Ska bara komma igång själv också... hur gör man??)

    SvaraRadera