måndag 3 juni 2013

Hälften väck

Möttes av en glad överraskning på vågen imorse! 6 veckors avhållsamhet från skit har gett resultat: 67,5kg! 5 kilo väck sen jag vägde 72,5, och nu är det bara 5 kilo kvar tills jag tappat det jag lade på mig i vintras. Mr Bitey kommenterade nyss att det syns väl i ansiktet på mig och det glädjer mig, det krävs så få kilon för att jag ska börja må dåligt och tvivla på mitt eget utseende... Har fortfarande inte rört godis, snacks och dylikt, utan det enda onyttiga jag fått i mig har varit fikabröd när vi varit bortbjudna, och inte ens då tackar jag ja varje gång utan bara ibland. Fast jag måste erkänna att det är VÄLDIGT farligt nu när vi har Mr Biteys mormors hembakta biskvier i frysen. Dom ropar på mig dag och natt...

Godissuget har dessutom återvänt med skrämmande styrka. Men jag ger inte vika, det finns så mycket annat gott att äta och som faktiskt GER kroppen nåt! Typ jordgubbar.. mums! ...Förhoppningsvis försvinner suget igen.

Det enda negativa som pågår just nu är att min mage inte riktigt tycker om något jag ger den. Är konstant hungrig och sugen, men får magont och grejer så fort jag äter. Jobbig kombo. Har också börjat få illamående varenda kväll och än så länge lyckas jag hålla det på en vettig nivå med hjälp av illamående tabletter.

Men vad är lite magbesvär när jag tappar vikt och sommaren fullkomligt exploderat nu? WOOHOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar