tisdag 16 juli 2013

Nya tag i solen

Min pojkvän har flera gånger uttryckt missnöje över sin kropp och att han lagt på sig. Hans familj påpekar det också nästan varenda gång vi träffar dom. I mina ögon är han SÅ fin och perfekt, men det är inte vad jag tycker som är viktigt faktiskt, utan hur han trivs med sig själv. Och om jag ska vara ärlig så är jag väl inte helt nöjd med min egen kropp heller efter den här vintern. Jag lyckades ju komma ner till 67,5kg men nu är jag uppe på 68,5kg igen. Jag vet inte riktigt varför, för jag är inne på 13:e veckan utan godis och snacks.. Men å andra sidan är det sommar och sommar för mig innebär ökad ölkonsumtion, det plus brist på fysisk aktivitet kanske är den busenkla förklaringen..

Nu ska vi iaf göra ett försök till att leva lite sundare. Halva tallriken med grönsaker, dra ner på öl (och i hans fall läsk), samt försöka försöka försöka släpa ut oss på promenader så ofta som möjligt - helst dagligen.

Idag gick vi i vilket fall ut på en halvmilspromenad och han lyckades tillochmed peppa mig till att jogga sista biten. Jag som ALDRIG joggar haha.. Men det var härligt. Några års uppehåll samt en liten viktökning har tydligen inte gett någon större inverkan på min förmåga att promenera, mer än att det går lite långsammare.


Utöver alla storslagna planer på att bli hälsosamma och allt det där så njuter vi i fulla drag av sommaren!
Hur har ni det? Är det ens någon som kommer in och läser här fortfarande?

4 kommentarer:

  1. Jag läser!Jag har det bra är lite frustrerad över att jag går ner så sakta. Men annars är det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Är så få kommentarer numera att jag misstänkte att bloggen blivit bortglömd och övergiven haha.

      Förstår din frustration! Jag hoppas det lossnar för dig snart :)

      Radera
  2. Kul att det går bra för dig, ha en härlig sommar!

    SvaraRadera