onsdag 28 augusti 2013

Er åsikt?

Hm, jag får inte så mycket feedback på det jag skriver nu för tiden, antar att det är lite mitt eget fel eftersom jag varit väldigt inaktiv mellan varven... Men såvida blogspots statistik inte är helt åt skogen är det ändå ett hyfsat antal personer som kikar in här och därför undrar jag:


1. Har jag blivit sämre? Skriver jag om tråkiga saker, har jag blivit enformig eller uttryckt min åsikt i något på ett sätt som uppfattas negativt?

2. Vad skulle Ni vilja att jag skrev om eller fokuserade på?

3. Finns det något som saknas i den här bloggen? Någon fråga eller situation värd att spekulera i som jag fullständigt missat? Eller något helt annat?


Skulle bli superglad för att få veta vad ni tycker!

6 kommentarer:

  1. Tidigare när jag försökt lägga in en kommentar har det varit spärrat...

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har precis hittat till din blogg (jag sökte på gastric bypass) och har alldeles nyss läst klart din "Fatties Historia" och vill dels säga att jag känner igen mig så mycket och dels att jag tycker att du är alldeles fantastisk på att både skriva och inspirera! Hoppas att du fortsätter!

    SvaraRadera
  3. Försökte tidigare lämna en kommentar, men det gick inte, men skam den som ger sig ^o^

    Jag har läst dina Fatties historia och vill bara säga att jag känner igen mig så otroligt mycket i dig och att jag tycker att du skriver oerhört bra!

    SvaraRadera
  4. Du skriver lika bra fortfarande tycker jag :) skulle va SUPERKUL om du skrev en fortsättning på fatties

    SvaraRadera
  5. Du skriver med stringens och styrka men jag tycker det är synd med den här uppgivna tonen i många inlägg. Att det liksom är så hemskt att vara tjock och bra att vara smal och att det liksom inte finns nån gråskala däremellan. Jag tycker du kanske kan skriva ett brev till Fattie. Alla har en Fattie inom sig oavsett om man är tjock eller smal tror jag. En Fattie som vill äta och äta och gömma sig. En Fattie som är ledsen och inte känner sig bekväm osv. Jag ska skriva brev till min inneboende Fattie även om jag är tjock så kanske det blir lättare att hantera sina känslor inför det här med vikt. Sen kanske gå ner de oönskade kilona.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan dessvärre bara utgå ifrån mitt eget perspektiv, och jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde när jag var sjukligt överviktig. Därav den uppgivna tonen mellan varven. Jag har heller aldrig mött på någon som varit ohälsosamt överviktig men ändå varit genuint lycklig eller nöjd med sin tillvaro och kropp. Det betyder dock inte att man automatiskt blir lycklig av att bli smal, eller att alla borde sträva efter att bli som stickor! Man måste hitta sin egen trivselvikt.

      Det var inte ett helt dumt förslag, att skriva ett brev till mitt forna jag. Det kan jag nog försöka med och publicera på bloggen!

      Tack för kritiken och förslaget! /Fattie

      Radera