fredag 2 oktober 2015

Ett nytt kapitel

Jag har ju helt glömt att uppdatera här sen i maj!

För det första så visade koloskopin att jag hade mikroskopisk kolit (kronisk tarminflammation). Dom vet inte varför man får det, men behandling finns. Så först skickade dom hem mig med en medicin i pulverform. Jag tog den noggrant och hoppades på förbättring utan att det hände. Tillslut fick jag en medicin innehållande kortison, och har blivit helt symptomfri under tiden jag tagit den. Känns helt overkligt underbart, är dock lite orolig hur det kommer bli när kuren är över, men den är något jag får ta när det kommer.

Just nu känns livet härligt i alla fall. Ingenting hindrar mig från att bege mig hemifrån och hitta på saker längre!

Till exempel så tog jag tjuren vid hornen och började leta efter en ny lägenhet till mig och Mr Bitey. Jag låg i mer än jag gjort på åratal och det lönade sig! Den sista november flyttar vi till en trea - bara en liten bit bort ifrån där vi bor nu. Ett hem som kommer vara bådas från början, med helt nya väggar och ny atmosfär! Jag är så exalterad att jag började packa redan för två veckor sen!


Utöver att kroppen frisknat till, att jag känner mig gladare och att en flytt är på gång så har jag valt att lägga om livsstilen. Under sommaren har jag slutat med alkohol, energidrycker (enda drycken med socker jag gillade) och godis. Promenerar lite nu och då, tyvärr inte ofta nog, men det är något att jobba på helt enkelt.. Det känns som att jag påbörjat ett nytt kapitel i mitt liv.



Vikt

Våras: 73.0kg
Somras: 71,5kg

Nu: 68,5kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar