fredag 30 april 2021

Hundpromenad

 Det blev inget mer trädgårdsarbete igår, och även om det inte var en super-aktiv dag känner jag mig nöjd, för jag gjorde NÅT fysiskt ansträngande. 

Så igår var en vinst. Liten, men vinst.


Idag gick jag ut med hunden. Mycket längre promenad än jag tänkt mig, och det känns riktigt bra! Ytterligare en utomhusaktivitet! Jag är ju både lat och inne-människa.


Har aldrig velat ha hund, och har alltid buttert tänkt att skulle jag bli tvingad till det så hade det iaf gett mig en anledning att gå ut och gå varje dag? NOPE. Det går att vara lat o ha hund samtidigt- när man har en rejäl trädgård hunden kan springa som en tok i.

Men den här jycken, han har omvänt mig lite. Många hundar är himla fina och mysiga, även om han fortfarande är "jobbig" nästan varenda dag i mina ögon. Men kanske är det just för att han är understimulerad! Jag skulle göra oss båda en tjänst om jag går ut o går rejäla promenader med honom.


Det är dock inte Min hund från början, utan jag har blivit hans bonusmatte. Så han är inte understimulerad hela dagarna, bara under de timmar jag har honom. 

Hursomhelst. 


Idag är också en vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar