torsdag 29 april 2021

Nystart

 Hur många nystarter har jag inte gjort? Hur många gånger har jag inte försökt resa mig? 


Två år, ett år, en månad, en vecka, en dag.


Av nån anledning trillar jag alltid dit igen. På för näringsfattig kost. På alkohol. På socker och fett. På lathet.


Jag har alltid nån ursäkt jag drar för mig själv också. Att jag inte hinner. Att jag måste lägga energin på annat. Att jag måste prioritera tid över hälsa. 


Tanken slog mig idag att jag kanske skulle börja blogga igen. Försöka tända gnistan igen. Återfå känslan av att Jag Kan!

För nu är jag så otroligt less på mig själv.

Idag har jag trädgårdsarbetat i 1 timme. Fick bara 1/4del av det jag ville gjort. Målet är att köra minst 1 timme till. Ryggen skriker redan i protest, för att jag är så förslappad. Så.. ja. Kommer jag mjukstarta eller dra på rejält? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar