onsdag 27 maj 2009

Irriterad

Suck suck suck suck dubbelsuck.
Då hade jag ringt och beställt tid för EKG & blodprov i god tid, och så ringer dom från min vårdcentral IDAG, dagen innan jag skulle dit, å säger att min vårdcentral inte kan ta ekg på mig. Utan att jag måste vända mig till stans sjukhus.

TACK SÅ MYCKET!
Hoppas verkligen jag hinner få en tid i tid nu, eftersom jag ska in till sjukhuset där jag ska opas den 4:e för lungröntgen, och att dom förmodligen vill ha blodproverna och ekg:et vid det laget!

Är kanske lite överkänslig just nu, men hela kroppen värker, som om jag haft ett hårt träningspass och nu har extrem träningsvärk. Eller som när man dricker alkohol så snabbt att man får som en "ilande"/värkande känsla i hela kroppen... fast nu är den konstant..
Undrar om det beror på flytet? Att det gör ont att vänja sig på nåt vis?

Well well. Nu ska jag iaf ringa runt och försöka bönfalla om hjälp.

Ps. Blev väckt av kvinnan från vårdcentralen, så jag hann inte reagera så mycket på vad som sas, hann inte bli arg heller... men hon bad om ursäkt typ 5ggr och försäkrade att hon skulle ta ett ordentligt snack med sköterskan som bokat in mig för något de inte ens utförde på vårdcentralen. Känns skönt det iaf, att hon kanske förstod att det här kan ställa till det för mig.

Pps! Var ute med min kära mamma igår, och berättade om mina funderingar på att köpa en våg innan op. Hon sa
M: "jamen vänta till efter op iaf"
varpå jag riktigt snäser
F: "varför då?! man vill ju börja väga sig nästan DIREKT! Nej jag tänker faktiskt köpa den innan"
och hon bara ler sådär dämpat som hon gör när jag snäser åt henne... sen ringde hon upp mig igårkväll och berättade att hon & pappa redan köpt en våg i glas åt mig, men att jag inte skulle fått den förrän efter op egentligen. Det var därför hon försökt lite smått att övertala mig att vänta med våg-köp. Gissa hur dum & kass jag kände mig? Såg till att VERKLIGEN tacka jättemycket. Mina föräldrar är så snälla, och jag märker det inte alltid!

- - 1 timme senare - -
PJUH! Ringde sjukhuset å förklarade missödet, varpå killen jag pratar med förklarar att de har drop in på sjukhuset, å att jag kan komma in imorgon eller idag (fast idag är jag upptagen). WOHO!! Nu är min dag räddad (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar