onsdag 29 juli 2009

Bra och dåligt

Igårkväll åt jag lite nötter, och idag vaknade jag med ett ganska speciellt magont. Samma magont har dykt upp 2ggr förut men jag kopplade aldrig (av någon okänd anledning) det onda till nötterna. Så nu ska jag sluta med nötter helt och kanske försiktigt prova igen när det gått ett halvår eller så.

Jag provade även ProViva Nypon idag (eftersom magen är lite känslig nu så tänkte jag att det kanske var bra med just proviva, trots att jag verkligen inte klarade av att dricka någon av smakerna hittils... men NYPON? Hallå, måste ju smaka nyponsoppa väl?)
Jag mår SKITILLA. Och det smakade inte ens i närheten av nyponsoppa. Vad ÄR det för skitäcklig bismak proviva har egentligen? Socker blandat med koskit? Jättesött och äckligt är det iaf.

Just nu ger ALL tuggmat (som inte går att tugga till puré) mig magont. Grönsaker (även väl kokta), kött, pasta.. hela alltet. Lever nästan bara på youghurt, digestivkex (dom går jättelätt att tugga till mos), och klar (som i buljong) soppa. Men för att tillägga något positivt, jag har blivit nykär i youghurt :)

Var nyss iväg till ica och köpte lite Dröm youghurt och VANLIG nyponsoppa.

Livet flyter på trots att det är krångligt ibland. Men det som inte dödar mig gör mig starkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar