fredag 31 juli 2009

Sug?!

Idag, för första gången på jag vet inte HUR länge blev jag sugen på något...

Tacoköttfärs med grönsaker, tacosås och gräddfil!

För ett ögonblick gjorde jag mig redo att faktiskt gå till ica och inhandla allt som behövdes, men insåg sedan att jag bara skulle bli ledsen av att lägga ner massa tid på mat jag bara skulle klara en tugga av för att sedan få ont i magen :(

Men jag är inte bitter! För nu har jag bestämt mig för att verkligen uppmärksamma när jag kan äta lite lättare igen (=när svullnaden går ner), och då är DET det första lagade målet jag tänker äta! Så nu har jag en liten guldkruka i slutet av regnbågen att längta efter :)


Ps. Träffade en gammal god vän idag. Hon börjar så sakteliga få mig att tänka positivt på träning. Istället för att tjata om hur nyttigt det är, hur viktigt det är, etc, så pratade hon om hur mycket mer ork man får, och att humöret blir bättre, att man känner sig gladare och mer upplyft ifall man tränar regelbundet. Lite mer av det här snacket så köper jag snart ett gymkort tror jag :P

2 kommentarer:

  1. o det har JAG aaaaldrig sagt till dig tidigare? Det står ju heelt klart att mig lyssnas aldrig på :P //Fröken L

    SvaraRadera
  2. Nja, kan ha hänt att du nämnt det. Men framförallt brukar du prata om hur viktigt det är, att det handlar om vana och självdisciplin osv. Är ju anledningar som jag viftar bort oavsett om det handlar om godis/mat/träning eller något annat jag suger på....

    Men jag inte direkt köpt ett gymkort nu heller.

    SvaraRadera