tisdag 21 juli 2009

Matvanor nu och då

Kom på att det vore kul att jämföra hur mycket och vad jag åt tidigare med hur jag äter nu. Turligt nog tog jag bilder en period så jag hade några på lager.

Såhär brukade mina matportioner se ut! (under bilden står beskrivning av vad & hur mkt mat det är på bilderna)


A. 1st kycklingfile, 1 konservburk minimajs, 2 port vildris, 2 port currysås
B. 3 port pasta penne, 4dl tomat & ostsås, 10 oliver
C. 1 port havregrynsgröt med äppelmos och kanel, 2st rostade mackor med grönsaker, kalkon och brieost
D. ½ påse (2 portioner?) gräddstuvad pyttipanna med inlagd gurka
E. 1 port snabbnudlar, 1 liten burk champinjoner, 10st köttbullar
F. 3 rostade mackor med ost och brieost, 1 skivat äpple, 1 kokt ägg med kaviar

Till alla måltider dracks det bubbelvatten eller lightsaft, för 1-2 år sedan drack jag coca cola till alla måltider.


Och det här är hur mycket jag klarar att äta i dagsläget.


1st köttbulle med ca 2 matskedar potatismos, o liite sås. (och av detta blir jag så mätt att jag nästan känner maten uppe i halsen när jag är klar! Dead serious!)

Äter jag nektarin så klarar jag bara en halv. 1st riskaka brukar gå bra (antar att det är för att det är mkt luft i?) osv. Med andra ord, jag äter som en fågel för första gången sedan jag var under 7 år gammal ;)

Ps. Vet att tallriken saknar grönt. Det beror på att det inte finns plats i magen efter 1 köttbulle & två skedar mos. Funderar starkt på att börja dela upp maten så att jag äter 1 måltid med kött & potatis, och 1 måltid med enbart grönt. På något sätt måste jag nämligen lösa det.

3 kommentarer:

  1. va bra att du har fotat maten man äter innan op,. kanon tips.. jag väntar på op nu.. kan bli i januari´10 .. längtar dock!! gör de nåt om jag länkar dig? /sara

    SvaraRadera
  2. du har en bra hemsida.grattis!!jag vägde 100,nu väger jag bara 52,blir mätt lika snabbt som du om jag ens får i mig mat..inte bra,jag blir ett skelett snart.jag vill gå upp lite igen,men d e svååårt=(. lycka till !! kram/malin

    SvaraRadera
  3. oj vad lite du äter!
    Efter operationen kan jag äta 4-5 köttbullar och 1 potatis eller lite ris.
    men antar att det är individuellt.

    SvaraRadera