måndag 6 juli 2009

Op-kompis

När jag opades så fanns det en till kvinna på sjukhuset som också skulle göra en GBP samma dag, men pga strul med blodprover fick hon åka hem och bli opad flera dagar senare. Hon ringde mig efter att jag kommit hem från sjukhuset, och det visade sig att hon hade fått en massa strul efter open, läckage och omoperation. Hon lät så trött och ledsen...

Jag fick hennes visitkort innan allt hennes strul började, men hade förlagt det nånstans i lägenheten, så jag har rotat runt flera gånger flera dagar efter det, eftersom jag velat ringa och höra efter med henne hur hon mår. Och igår hittade jag ÄNTLIGEN visitkortet! Så idag ska jag ringa henne och fråga!!!

Känner mig som en jätteusel person som inte ringt tidigare. Får verkligen be henne om ursäkt för det!

Dessutom har hela den här händelsen stört mig... om jag fått operationen vid lunchtid... hade det varit JAG som då blivit omopad pga läckage? Berodde det på att kirurgerna var mer trötta vid hennes op än min? Eller var hennes insida mer ömtålig än vad min var? Om det hade varit ombytta roller, hade jag ångrat operationen?

I vilket fall så ska jag ringa. Hoppas innerligt att hon mår toppen nu så hon inte ångrar sig.


---------------Myyyycket senare---------------

Hon mådde mycket bättre :) Iof hade hon fortfarande mycket ont, men hon hade inte fått ytterligare komplikationer iaf! Och det var jättekul att prata, för jag kände mig lättad att jag inte var ensam om att vara trött, gnällig, orkeslös och fantasilös när det kom till matlagning.

Dock fick hon mig att bli sugen på pizza (för hon hade provat o det hade gått alldeles utmärkt att äta en liten bit).... så nu sitter jag o försöker rättfärdiga att jag ska köpa en pizza i veckan åsen frysa in portionsbitar av den.

Dumma dumma lättsålda Fattie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar