onsdag 8 juli 2009

Sömnen + beroende

Det finns en sak som verkligen blivit knasig sedan open, och det är min sömn. Tidigare har jag varit nattmänniska, men kunnat vrida dygnet så jag blivit tillfällig "dagmänniska" när det krävts.

Numera stiger jag upp vid lunch, och framåt 22 på kvällen slockar jag, bara för att vakna mitt i natten aspigg. Jag lägger mig alltid snabbt igen, i hopp om att kunna somna om, men icke. Oftast somnar jag inte förrän framåt 6 snåret, och sen sover jag som en gris fram till lunch igen. Och så är karusellen igång.

Jag hade föredragit att vakna vid lunch och sedan vara vaken i iaf 12-14 timmar innan jag somnat för att sova fram till lunch igen. (Nattmänniska som man alltid varit)... Men det är väl bara att fortsätta kämpa på och försöka tills jag fått ordning på dygnet helt enkelt. Varför jag plötsligt blir trött efter bara 8-10h vakenhet är ett mysterium...

Sedan har jag upptäckt att jag blivit fullständigt GALEN i riskakor! Favoriterna är ostsmak & chili-nackosmak. MMMMMM. Så fort det är dags för mellanmål och jag inte riktigt orkar göra en knäckemacka eller så då plockar jag fram 1-2 riskakor och mumsar i mig. SÅÅÅ GOTT! Och min mage gillar dom (Blir ALDRIG illamående/får ont i magen av riskakor!)

Nej nu ska jag försöka tvinga min kropp att somna. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar