fredag 14 augusti 2009

Lite hoppfull igen

Åh vilken lycka!
Förra veckan gick jag knappt ner 1kg (till 87,5kg), och den här veckan stod det tvärstilla. För några dagar sedan visade vågen tillochmed 87,9kg och jag blev helt förtvivlad! Men så idag när jag klev upp på vågen så visade den 86,5kg!!!! Det kändes som julaftonsmorgon!

Nu går det lite lättare med maten. Igår åt jag ca ½-1dl lasagne, idag har jag ätit keso och potatissallad, o utöver tugg-maten så dricker jag fortfarande knorr vie etc. Mår inte illa och får inte magont! YIPPIE!

Har gjort en deal med mig själv för övrigt. Om jag kommer ner till normalvikt ska jag aldrig någonsin äta godis, chips och läsk igen, inte ens smaka. Det finns annat gott att stoppa i sig ifall man prompt måste snaska på nåt. T.ex dricka loka och dippa morotsstavar ;)


Det här är mitt nya liv och jag SKA nå mitt mål och jag SKA bli nöjd med mig själv!

Ps. Nu har jag iof varit chips, godis och läsk-fri i snart 12 veckor, och jag hoppas på att hålla det LÄNGE, kanske föralltid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar