lördag 12 september 2009

Självförtroende

Inatt insåg jag att om jag vill känna mig vacker och själv SE hur jag förändras så MÅSTE jag nog börja införa annat nytt än min vikt hos mig själv.

Först hängde jag upp mig på hur trist mitt hår är. Några veckor senare hängde jag upp mig på hur gulblek å konstig min hy är (framförallt när jag är naken... vikten kanske går neråt men jag känner mig bara som en blek degig klump..), och tillsist började jag fundera på ifall bara några få nya plagg kanske skulle höja självkänslan?


Så idag eller imorgon ska jag se över hur mycket min ekonomi tillåter mig att göra. Jag vill väldigt gärna ha ett par nya byxor och en ny top, om jag solar lite kanske jag inte ser så degig ut, och färgar jag håret och klipper det lite så får jag en förnyelse där också! Dessutom hittade jag ett par "dra-in-magen"-trosor som jag verkligen skulle vilja prova, och en ny bh behövs snart också eftersom brösten krymper.

En guldkant vore om jag på något sätt kan få råd med ett par Uggs classic Cardy. Har varit sugen på sådana sååå länge, och jag ÄR i behov av nya vinterskor.

Egentligen hade jag inte tänkt lägga ut pengar på sånt här förrän jag varit viktstabil ett tag.. men jag har faktiskt gått ner över 25kg nu, och jag känner mig fortfarande lika ful och tänker fortfarande som när jag vägde 110kg. Jag behöver en REJÄL makeover annars lär jag väl aldrig bli nöjd. Jag måste rensa ut min tjockis-stil tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar