måndag 21 september 2009

Syndat

Den här helgen har jag syndat.
Jag har varit på resande fot & umgåtts med familjen där det skulle ätas på mcdonalds, fikas några gånger om dagen (kakor, bullar, tryffel etc i mängder), bjudas på godis samt fira en födelsedag med drinkar och chips.

Dels har jag ätit popcorn, provat att äta donkens cheeseburgare, och provat drinkar. Popcornen var supergoda, cheeseburgarn var okej men jag fick en övermäktig mättnadskänsla... nästan obehaglig. Drinkarna var 1,5dl stora styck: 1 glas rom & cola, och 1 glas fruktsoda med tranbärsvin. Ingen utav dom var speciellt goda, utan så söta att jag fick kväljningar. Och jag blev salongsberusad på bara någon minut, för att en halvtimme senare vara spiknykter. En väldigt underlig upplevelse med andra ord.

Så vad har jag lärt mig av mina synder? Popcorn är gott, och det kan jag väl unna mig på bio eller liknande men INTE köpa hem (mina gamla demoner är inte tillräckligt döda för att jag ska lita så pass mycket på mig själv ännu), donkens burgare går att äta men är inte gott på samma sätt som innan operationen, och alkohol går bra att dricka, men tillsammans med läsk smakade det fruktansvärt.

Utöver detta är jag stolt, för jag kom av mig lite i helgen och tog emot en chokladgodis när det bjöds, och PRECIS när jag hade tagit den i näven tänkte jag: "Vad GÖR jag?!" och slängde tillbaks den i påsen. Jag ska vara stenhård, och jag tänker INTE börja äta varken godis eller chips. Haha och lyckligt nog verkar läsk ge mig kväljningar :P

Den här veckan har jag inte gått ner något alls. Hoppas på mer tur nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar