onsdag 16 september 2009

Testat Zumba

aaah. Jag minns den gamla goda tiden då jag klarade att hålla igång en hel timme (träningspass, gympalektion, friskis & svettis, whatever), så är det verkligen inte längre.

Provade Zumba idag och klarade bara 30 min av INTRODUKTIONEN (Basics - 58min)! Sitter här helt dyngsvett... och då klarade jag ändå inte att hålla tempot i flera av dansstilarna...

Men det var KUL, och det kändes inte riktigt som träning.. mer som att öva in en dans. Och jag har ju alltid gillat att dansa (även om jag ser ut som en skvalpande vattenballong), så jag tror nog jag ska kunna få in det här som rutin. Jag brukar alltid tycka sånt här blir roligare och roligare ju bättre man blir på det.

PUH.

Har ju satt upp regler för mig själv.. vid 85kg skulle jag börja ut och gå varje dag, och det sköter jag ju inte som jag ska... Skulle egentligen inte börjat med zumba förrän jag kommit ner till 80kg, men jag improviserar eftersom jag slarvar så med promenaderna.

1 kommentar:

  1. Visst är Zumba kul! Jag kände precis som dig i början, att det är som att lära sig en dans snarare än att man tänker på att man faktiskt tränar - och det gör en bara ännu mer motiverad att köra. Man förbränner nog dessutom en hel del på de där passen med tanke på hur svettig man blir :)

    SvaraRadera