söndag 22 november 2009

Veckans vikt

Ojojoj. Min kropp är då inte det minsta stabil. Förra veckan tappade jag inget, men den här veckan har jag tappat 2kg, och det trots att "röda veckan" startade i torsdags!

Veckans vikt: 74,0kg
Har firat genom att dansa tills jag stupade ungefär :)


För att kasta in lite allvar i min lilla hälsoblogg innan jag lägger mig:
Pratade lite med mamma idag om alkoholism, och kläckte ur mig att ibland känner jag mig som en nykter alkoholist, för jag vet att ett enda litet felsteg å jag kanske hamnar i samma destruktiva beteende jag hade för ett halvår sedan.

Jag bara väntade på att hon (liksom flera andra redan gjort), skulle skaka på huvudet och säga åt mig att sluta förstora upp det hela, att jag borde lära mig unna mig lite gott ibland, att jag inte ska vara så dramatisk.

Istället nickade hon och sa att hon trodde jag hade rätt.

2 kommentarer:

  1. Nu va de ett tag sen ja skrev hur duktig jag verkligen tycker att du är! Sitter här med ett leende på läpparna åt dina framgångar å hoppas innerligt att jag är där där du är nu om ca: 6månader=) Tycker din blogg e super, du skriver så mycket vettigt och tänkvärt! Å tack för att du lägger ut bilder, de e jätte inspirerande att se, måste ju säga att jag ser mig själv lite i dina före bilder;)
    Sen tror jag din mamma har rätt, man ska nog hålla sig borta från "drogerna" så länge som man bara kan! Ta hand om dig och GO GIRL!!!

    SvaraRadera
  2. När du säger det så stämmer det faktiskt. Nykter alkoholist... Det är nog så jag känner mig också faktiskt. Nu har jag visserligen för mig att du har beslutat dig för att skippa onyttigheter för all framtid just av den anledningen, men min tanke från början var väl att senare lära mig att äta sådant med måtta. Men jag räds den dagen kan jag säga dig - just för rädslan för att halka dit igen. Kanske tillräckligt för att slutligen ta samma beslut som dig.

    Vi får se :)

    SvaraRadera