lördag 30 januari 2010

Dans och Pressad kropp

Jag har inte dansat på flera år (publikt), utan enda gångerna jag skakat fläsk är i min ensamhet, och jag har sett i spegeln hur klumpig och fjantig jag ser ut. Dessutom orkade jag bara dansa max 5min innan jag föll ihop i en svettig hög.

Men nu... redan vid 85kg började jag få ganska mycket ork (och mod) till att dansa publikt, och Nu så fullkomligt älskar jag det. Går jag ut på krogen så gör jag det främst för att dansa som en galning, och jag slutar aldrig.

Bara det.. att jag orkar dansa i timmar utan att sluta, och enbart tycker det är roligt? Det är bland det bästa jag vet numera. Jag känner mig så full av liv och energi!


Jag har gått ner i vikt den här veckan... börjar tycka det känns underligare och underligare att jag står tvärstill varannan vecka, och sen tappar mellan 1-2kg veckorna däremellan. Är lika underligt som att jag varannan månad får dålig hud på ryggen och måste skrubba den som en galning för att få bort pipplor, finnar och fet hud. Eller att jag 2ggr i månaden får extrema magkramper då magen dånar som ett riktigt illa åskväder.

Och sen påminner jag mig om vad jag stoppat i mig under alla år.. hur jag ibland åt kakor eller godis istället för middag osv. Och sen inser jag att.. det är ju ett HÅRT arbete för min stackars kropp att både ställa om näringsintaget, samt göra sig av med all skit jag gött den med under så lång tid. Det är klart att den beter sig skitunderligt och nästan plågsamt mellan varven.

Varenda gång något av det där händer (plötslig viktdropp, dålig hy, eller magovädret) så känns det lite som att min kropp är en fabrik/maskin som jobbar på högtryck.

Ps. Hittade den här bilden... tydligen kan även smala människor få såndär lustig mage när de suger in den (bilden hette 'stomach suck-in').


4 kommentarer:

  1. hejsan !
    jag har en fråga som rör det här med GBP-operationer. jag gjorde själv en sådan för ett halvår sedan och har gått ned 31kg.
    jag mår toppen och är överlycklig för att ha fått tillbaka mitt liv.
    men..jag tappar otroligt mycket hår, jag vet att man gör det och att det är individuellt hur mycket hår man tappar.
    men till min fråga, tappar/tappade du hår, åt du isådanafall något för det.

    tack för en otroligt bra o inspirerande blogg !
    kramar !

    SvaraRadera
  2. jag älskar verkligen att dansa, och då menar jag inte stå och åla sig mot någon kille-dans utan Riktig dans där man tjoar och tjimmar :D så kul ;D

    SvaraRadera
  3. tack så jätte mkt =)

    nu måste jag kämpa vidare igen!

    SvaraRadera