tisdag 5 januari 2010

Kvälls-svar


Då alla inte har bloggar jag kan svara i så svarar jag er här i ett inlägg istället :)

"Lotta sa... Har du haft problem med viktuppgång innan open pga pstaven? Jag åt minipiller & mkt tack vare dom la jag på mig flera extrakilon s ajg vet inte om jag törs använda hormonpreparat igen....."

Jag skulle kunna skylla min viktuppgång på hormonpreparat, för visst gick jag upp i vikt medan jag använde p-piller eller p-stav (har använt båda), men när det kommer till kritan så måste jag ta med hela mitt liv i ekvationen. Hur och vad jag åt, samt hur mycket jag rörde mig osv. Sanningen är att jag aldrig motionerat regelbundet, inte ens några ynka promenader. Och jag brukade äta MYCKET och helt fel saker. Mycket pasta och pizza, vitt bröd, ost, och mängder med godis, chokladsmet, chips osv. Jag tror inte preventivmedlen jag använt mig av varit orsaken till min viktuppgång genom åren. Enda sättet att veta är nog ifall man tränar regelbundet och äter riktigt bra, men ändå ökar i vikt.

Jag tycker du ska prata med en gynekolog (är iaf en sådan jag går till) om olika alternativ. Om jag inte misstar mig så tror jag det finns t.ex. kopparspiraler utan hormoner!


"Cecilia sa..." Besöker din blogg varje dag, tycker den är jättebra och det är otroligt intressant att följa din resa eftersom jag själv håller på att gå ner i vikt också. Tack för en bra blogg, och du är vacker! nu menar jag inte bara på utsidan, utan du har en vacker personlighet som lyser igenom iallafall min dataskärm, och jag är glad för din skull att du mår bättre och lyckats gå ner i vikt :) Du ska vara stolt över dig själv hur långt du kommit :) Kämpa på tjejen och tack för du inspirerar mig! Massa kramar!"
(Kommentaren är nedkortad, för att läsa hela klicka HÄR)


Tack så hemskt mycket! Sånna här kommentarer sätter verkligen guldkant på min vardag! Jag önskar dig all lycka med din viktnedgång!

2 kommentarer:

  1. IH TACK SÅ HEMSKT MYCKET. ja man tror inte själv att det ska märkas så mycket. :)

    30 kilo!!!! så jäkla sjukt! asså eftersom att jag var så missnöjd med mig själv så skötte jag inte mitt yttre alls, sminkade mig inte..hade bara mjukisbyxor och sånt. Och såklart att man ser bättre ut när man går från lite överviktig till normal..så jo jag får mer blickar nu men sen är jag lättare att märka nu eftersom att jag hörs, innan gömde jag mig :) om du förstår.

    SvaraRadera
  2. Mardrömmar är jättejobbiga, Elton har haft riktigt jobbiga perioder..

    Ja, men de är härligt! :) Jag har oxå alltid velat haft barn! Visste oxå de tigigt. Och då jag träffa min sambo (för lite mer än 6½ år sedan), visste jag absolut att jag ville ha barn! Men, då var jag bara 15 ;) Så de var inte bästa tidpunkten.
    Men några år senare, tyckte vi båda (min sambo ville först inte ha barn) att vi var redo. Och jag tror inte de finns nån "rätt tid" för barn, egentligen.
    Men jag är mycket nöjd med vårat beslut och jag älskar mammalivet och nästan allt som hör där till ;)
    Din dag kommer den oxå, var så säker! :)

    Jag håller på att läsa, läsa och läsa om allt nu! Tycker de är super intressant :) Speciellt att läsa andras bloggar, som har varit med om de själv!

    Haha, bröstproblmet har jag redan :D Sedan jag sluta amma Elton, har dom försvunnit helt och är just nu bara några påsar skinn.. Så jag har sagt de, när jag fött dom barn jag ska ha och gått ner den vikt jag vill, då ska jag "unna" mej ett par bröst ;) haha!
    (har haft rätt stora innan, så jag saknar dom faktist..)

    SvaraRadera