lördag 16 januari 2010

Overklighetskänsla & Drömmar

Först...

Veckans vikt: 68,0kg

Nu har mitt huvud slutat hänga med. Så länge jag låg på 70kg och uppåt så kändes det otroligt, det kändes som att jag var såå smal osv. Nu känns det bara overkligt. Några gånger har jag blivit arg på vågen och trott att den "ljuger". Är ganska knäppt med tanke på att jag är så nära min målvikt nu. Men den här känslan släpper nog när det väl sjunker in. Att väga nånting på 60 har känts som en omöjlighet så länge, så det är väl därför jag har svårt att acceptera att det faktiskt händer nu. Jag ÄR glad åt det, absolut, men när det samtidigt känns omöjligt så får man underliga känslor.


Och till drömmandet då!
Inatt drömde jag att jag åkte till sjukhuset för min 6 månaders-kontroll (på tal om det, borde man inte få den kontrollen efter 6 månader?? Varför har jag inte fått hem någon tid?) och det var en otäck dröm, för kirurgen fick för sig att skära upp titthålen och korta ner tarmen ytterligare, medan jag var VAKEN. urs urs.

Sen fortsatte drömmen med att jag hittade en chokladkaka som jag började äta av, och efter bara en ruta så kom mitt gamla ätbeteende tillbaka och jag smällde i mig hela kakan. Resten av drömmen så irrade jag omkring på jakt efter glass, choklad, kakor, chokladmoussé och ja.. ni fattar.

Vaknade med samma längtan & sug, så jag skyndade mig att äta frukost och dricka kaffe. tack gode gud så försvann suget efter det. Jag har nog inte varit sådär sugen på choklad sedan innan jag opererade mig.. det var nästan fysiskt plågsamt :/


3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Måste kännas underbart att ligga på 60-nivån :)
    Glad för din skull!

    /J

    SvaraRadera
  2. Väldigt omogen kommentar, fattar inte varför?! Jaja, jag skiter i vilket egentligen! :) Jag VET att jag har världenn vackraste varelse till son, även om nån nu tycker att han ser ut som en tjej!

    Jag fattar ingenting om vårdgarantin och sånt :) Kanske ska ta och ringa dit och höra efter.
    Just nu känns de ganska hopplöst. Nu drar dom bara in, mer och mer. Så just nu känns de inte som att en operation kommer att bli av, för mej..

    Oj, 68 kilo! De är ju helt otroligt :) Mycket bra jobbat! Känns som att jag hoppade över hela 60 kilosträcket, tror aldrig jag hann väga de ;) haha!

    SvaraRadera