söndag 17 januari 2010

Rädd för bikinin

Jag grubblar fram och tillbaka över det här med att jag är för feg för att visa mig i bikini. En kompis påminde mig lite fint om mitt löfte till mig själv, vilket var att jag skulle börja simma eller dylikt när jag nått 75kg. BWAHAHAHA. Är 7 kilo under det, och känner mig fortfarande för feg.

Men igår fick jag mig en tankeställare. Satt och pratade med en kompis om olika sätt att leka med småbarn, och kompisen sa att bad är ju en superbra grej när det kommer till barn.

Dels så kände jag att jag vill bli en rolig mamma en dag som vågar bada med mina barn, och dels så började jag tänka på att det nu bara är ett halvår kvar sedan är ju sommaren här. Jag har inte badat varken i badhus, sjö, havet eller något sedan jag var 16-17 däromkring.

Jag har alltid älskat att bada. Att sola. Det är en slags frihetskänsla i det.

Så vad gör jag? Jo jag sitter och letar bikinis och baddräkter. För jag hoppas att om jag bara hittar något som sitter tillräckligt snyggt så kanske jag blir modigare.



Sen ifall jag börjar simma i simhall (vilket jag inte tror... har samma problem med simning som jag har med träning) eller väntar tills sommaren med att sola på stranden, det får väl tiden utvisa. Men jag SKA.

10 kommentarer:

  1. Självklart inte! :) Men, dom har tillomed gått ut med de i tidningen, om att dom inte äns vet om alla operationer kommer att bli av. Så jag vill inte hoppaa för mycket (vilket jag redan gör egentligen, som alltid..), då jag vet att de finns en stor chans att de inte blir av.

    Klart att du ska börja simma! :) Jag älskar de! Vare Tisdag (har haft uppehåll nu, över jul), så är jag och min mormor och simmar :) Jätteskönt! Dock skulle jag aldrig visa mej i bikini, utan en väldigt täckande, svart baddräckt passar bra ;)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska, var stolt - du är jättefin!

    SvaraRadera
  3. Att vara på bad med barnen är ett kanonbra sätt att för det första bli av med sin "fobi" att visa sig i baddräkt. Jag har precis samma problem men är hellre på strand än i simhall. Jag tyckte den där bikinin var kanonfin och just att det är boxermodell gör att man kanske känner sig lite mer bekväm, jag har boxermodell och är nöjd med de.t

    SvaraRadera
  4. Snubblade in på din blogg första gången nu ikväll. Personlig blogg som jag garanterat kommer besöka igen.

    Mysig söndagskväll!

    Mvh Camilla, En mammas dagbok

    SvaraRadera
  5. Klart att du ska, och det bärsta av allt är att du KAN! Bekämpa alla dom negativa tankarna och känslorna kring det som känns jobbigt, som med att köpa baddräkt/bikni, varför skulle du inte? egentligen? Du kommer vara skitsnygg! Du ÄR skitsnygg!

    SvaraRadera
  6. Gör de! ;) Jag tänkte att jag skulle kolla upp lite i morron och kanske ringa lite :)

    Oj, jag menar inte att DU ska göra de! Utan att JAG har en stor svart baddräckt ;) Som ska täcka så mycket som möjligt!

    Klart att du ska vara stolt och sjävlklart kommer du hitta nått bra, som framäver allt fint! Du är ju jättefin :)

    SvaraRadera
  7. Oj! Vad stolt du borde vara över din viktnedgång. Är det verkligen du på båda bilderna? Önskar dig fortsatt lycka"!

    SvaraRadera
  8. du det är riktigt roligt!! :D älskar att dansa! helt svettig när jag är på krogen haha

    SvaraRadera
  9. Har alltid tyckt det varit väldigt obekvämt att visa mig i bikini/baddräkt... och speciellt nu efter min förlossning, magen lär ju inte se så snygg ut framöver direkt ;)
    men som du säger är det underbart och en riktigt frihetskänsla att kunna sola och bada, så denna sommar ska jag banne mig skaffa lite mod ;)

    SvaraRadera