torsdag 4 februari 2010

Kroppen - en fantastisk skapelse!

Tog en ny bild på magen i liggande ställning igår, och så satte jag ihop den med de två tidigare bilderna. Inte lika stor skillnad som på de två första, men skillnad ere ju :)


Kom att tänka på något en god vän ofta sagt till mig:
"tänk vad våra kroppar får slita och kämpa, tänk på allt vi utsatt dom för genom åren, vad för skit vi stoppat i dom och alla gånger vi påfrestar dom. Kroppen är ju helt fantastisk egentligen, tänk allt den får utstå och genomlider!"
Och hon har ju faktiskt väldigt rätt. Man ska nog älska sin kropp för allt slit den står ut med :) Är det egentligen inte helt fantastiska "kostymer" vi utrustats med? Vi kan forma dom efter eget tycke, de bär oss framåt dag efter dag, de signalerar hejvilt när något är fel... Fantastiskt helt enkelt.

Just nu signalerar min kropp hejvilt att jag verkligen måste sova haha! Gonatt :)

14 kommentarer:

  1. Jag vet inte ens vad jag ska säga.. blev helt mållös!:o Heeeeeeeeelt fantastastiskt stor skillnad!

    SvaraRadera
  2. Hur mycket mer vill du gå ner? Hur ser ditt BMI ut? Du ser så smal ut nu...Tänkte på vad du skrev om innan..bli inte för smal, så att du ser sjuklig ut..!Det är alltid vackrare att se frisk ut! KRAM

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken skillnad. :) Det har försvunnit nästan 40 kilo på dej. Vad duktig du är.

    SvaraRadera
  4. Ja jisses, tänk vad vi utsätter kroppen för.. har aldrig tänkt på det förut. Och inte bara med allt vi stoppar i oss utan också väder och vind. Fantastiska kropp!
    Enorm skillnad på då och nu!!

    SvaraRadera
  5. Oj vilken jätteskillnad!!! Måste verkligen kännas toppenbra! :D

    SvaraRadera
  6. du är heeeelt fantastisk!!

    TACK för att du stöttar mig. betyder såå mycket <3

    DOM ÄR SÅÅ GODA, med lite äpple :) hihihi kram

    SvaraRadera
  7. Heeeelt OTROLIGT!! Nästan att det känns osannolikt, även om jag själv gjort samma resa :D Och att man kan förändra så mycket på så pass kort tid också. Kroppen är verkligen fantastisk som ställer upp på allt vi utsätter den för!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Du har fått en award på min blogg för att du är så duktig. =)Gå in å kika.

    SvaraRadera
  9. Jag har tilldelat dig en award i min blogg för att du kämpat på så fint! :)

    Hoppas att allt är bra med dig! :)

    SvaraRadera
  10. JAG ÄR SÅÅÅ IMPONERAD!! Du ha varit extremt duktig! En eloge till dig.

    SvaraRadera
  11. Wow, vilken skillnad. Vilken resa du har gjort.
    Grattis.

    SvaraRadera
  12. Wow!
    Vilken resa du gjort!!

    Måste säga att jag blir så imponerad över hur modig du är som vågar blotta dig själv så som du gör. Både i bilder och ord!
    Jag har också en liten viktblogg men jag har inte vågat lägga upp mina mer lättklädda ( BH-Trosor) bilder utan kör på heltäckande. kanske dumt?

    Hursom... Heja heja dig!!

    SvaraRadera