tisdag 2 mars 2010

Döda förkylningen

Imorse vaknade jag och kände mig aningen bättre än jag gjorde igår, FÖRSTA tecknet på att förkylningen kanske är påväg bort?! Det peppade mig så mycket att jag nu köpt hem saker och ska kurera mig!

Fatties kur mot förkylning:

1. Basic
Lös upp C-vitamin brus i ett glas, ha i echinagard. Ta 5-6 vitlökskapslar och skölj ner med drycken.
Äckelskala: 2/10

2. Stark gegga
Pressa citron, ta riven pepparrot och pressad vitlök. Rör ihop allting i en liten kopp som förvaras i kylskåpet. Ät 1tsk gegga i timmen.
Äckelskala: 6/10

3. Varm öl
Koka upp valfri öl & häll upp i en mugg. Drick upp SNABBT och MEDAN drycken är skitvarm. Nästan så tungan bränns. (Obs! Kan orsaka svettningar och trötthet/sömn)
Äckelskala: 10/10 - inget för den mesige

Utöver detta får jag väl hinka i mig te med honung. Det är synd och skam att jag inte har någon whisky hemma, annars hade jag kunnat spetsa teet ;)

Nu jäklar ska jag bli frisk!

8 kommentarer:

  1. Haha, låter som en riktig husmor kur :) Men jag ser inte riktigt kopplingen i öl, utom b vitamin som inte påverkar förkylning?

    SvaraRadera
  2. Rävens bästa förkylningsmedicin:
    Skär färsk ingefära i bitar och koka upp i så mycket vatten att hälften kan koka bort. Koka så länge att det blir ordentligt starkt. Tillsätt mjölk och koka upp igen (bara dålig idé om man har slem i halsen). Drick varmt med honung i. Super mot förkylningar!

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja..:) Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. örk jag hade inte velat göra ngt av det!! thihi

    SvaraRadera
  5. det där med ölen låter verkligen inte gott. Men det är ju klart, om det hjälper så.. ^^

    SvaraRadera
  6. Krya på dej, glöm inte att dricka ordentligt. :)

    SvaraRadera