söndag 28 mars 2010

Skrämmande nära nu

Nu är det så nära att jag nästan blir rädd!

Veckans vikt: 60,5kg
Om bara 0,5kg är det dags för nya helkroppsbilder och nya mått... och jag har då också nått min målvikt. Tanken är lika underbar som den är skrämmande. 60kg.. det är en vikt jag inte ens vågat HOPPAS på att nå under så många många år... En vikt jag trodde för alltid bara skulle förbli en fantasi.

Och det är lite av ett slag i magen.. när man inte är nöjd. Storleksmässigt är jag ju nöjd, men jag hade verkligen inte räknat med att jag skulle haka upp mig så mycket på smådetaljerna. Bristningarna, den degiga huden (och jag vet att det kunde varit SÅ mycket mycket värre... Jag vet). Jag känner inget behov av att bli SMALARE, på den punkten är jag nöjd.

Min första tanke imorse när jag ställde mig på vågen var "Hjälp.. det är nästan över nu?" men sen insåg jag, att det är det inte alls. Det är bara början. Jag behöver fortfarande kämpa med min matdemon som valt att skaka sina galler extra mycket på sistone, och jag behöver definitivt börja träna. I dagsläget promenerar jag lika många dagar som jag bara sitter på ändan, så första målet är helt enkelt att promenera varje dag.

... Jag hoppas fortfarande att nå 57kg. Inte för att bli smalare (som sagt), men för knänas skull. Den vikten skulle dessutom ge mig lite svängrum att gå upp några kilon (vilket man ibland gör) utan att känna som att jag misslyckats tror jag.


Jag har en overklighetskänsla i mig idag. Har jag verkligen kommit såhär långt? Är det möjligt? Och ändå har jag så mycket kvar... och det är nästan ännu mer underligt. Att inte tänka "Jag MÅSTE gå ner i vikt", utan att nu istället tänka på ALLT DET ANDRA. Livet cirkulerar inte bara kring vikten, utan kosten, motionen, sociallivet, privatlivet, mål och drömmar... Var vikten som en rullgardin någon dragit ner för mina ögon? Gjorde den att jag inte kunde se resten av livet?

nej jisses, nu måste jag sluta svamla och lägga mig å sova! Annars orkar jag aldrig upp på morgonpromenaden!

4 kommentarer:

  1. Svar: Hahaha, i ren protest sov jag i 12 timmar inatt och vaknade nyss… Det var välbhövt men nu känns det som att jag har tappat bort halva min måndag! :o

    Maxiklänningar är bäst! Fy så jag längtar till sommaren, måste bara hitta några fina klänningar också… Du får kidnappa mig för en fika och maxiklännings-letande! Tycker det är helt fantastisk obehagligt att gå och shoppa kläder själv faktiskt, då måste jag ha mp3n på men bara i ena örat för jag måste ju märka om någon försöker få kontakt med mig och så känns det bara helt awkward att gå själv, haha.

    Nämen här har vi hemligheter… Höhöhö. Jag vågar iofs inte skriva allting i min hemliga blogg heller, även om den är väldigt hemlig. Får man tag i min laptop hittar man den ju genast liksom. Men ändå. Man får jobba på sånt där. :D

    Nej faktiskt inte, det krävs ju pengar och allt det där vilket inte direkt är något jag har gott om just nu. Pust. Får bli när jag har råd, helt enkelt! Förmodligen (läs: förhoppningsvis) om ett år eller så. Kommer bli skitsnyggt när jag gör det dock, så då får det allt vänta lite :D

    Jaaa, billigt är GÖTT! Second hand och billiga affärer (eller Rea på dyrare affärer…) är fantastiskt.

    Men verkligen, jag blir jätteirriterad på mig själv jag också när jag klarar av att stanna upp och tänka ”men vad fan håller jag på med?”. Nu har jag dock gått över frn LCHF till att bara äta mindre portioner och äta nyttigare än tidigare vilket är lite roligare och inte medför i närheten av lika mycket fusk och bedrägeri, som tur är. Bara att kämpa på, inte låta frossarhjärnan vinna.

    ...och GRATTIS till steget neråt! Som du skrev, det är bara början och nu kommer du till den jävligaste biten (tror jag) - att hålla ursäkterna borta. Ju närmare man är sin målvikt desto mer tänker man ju "men det här kan jag unna mig.." tyvärr. KRAM och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Glad för din skull. En dag ska jag vara där jag med. :)

    SvaraRadera
  3. såå härligt! Jag är glad för din skull!! Och jag ser fram emot de nya bilderna sen när det sista halvkilot försvunnit :) Antar att det är nästa måndag man ska hålla extra koll!
    Mina jämförelsebilder på - 30 är skcikade till en kompis som ska sätta dpm brevid varandra..så när de är klara kommer de upp på bloggen. men jag tycker inte det ser ut att vara ngn skillnad från - 25. Men MKT skillnad från innan flytet såklart :) ha en bra vecka kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis, du är verkligen svinduktig. Hur gör du? Som jag förstår så har du gått ner 10 kg på 2 månader? Hur ser dina dagar ut? kan du inte berätta här på bloggen? Du skriver att du inte tränar så mycket men vad äter du då för att gå ner så mycket i vikt? Jag är impad och vill gärna veta.
    Bra gjort!!

    SvaraRadera