onsdag 31 mars 2010

Gamla favoritplagg

Allteftersom jag rensat ur garderoberna är det några få stora plagg jag har kvar. Dels favoritjeansen som jag visat bild på tidigare, men också lite annat.

Nyligen beslöt jag mig för att prova mina gamla favoritunderkläder... Det är helt otroligt. Ibland förstår jag verkligen inte hur mycket jag krympt, men när jag provade underkläderna som för ett år sedan satt kasslertajt så kände jag mig faktiskt liten! Och trosorna hänger på sniskan för att annars trillade dom ner och avslöjade mer än jag ville ;) Och det syns kanske inte hur för stor bh:n är, men den är i strl 95D, och sist jag provade en bh hade jag krympt till B-kupa.

(Klicka på bilderna för att se i full storlek)


Och när jag ändå var i farten så beslöt jag mig för att prova mina gamla underbara favoritjeans igen, och till min enorma lycka så får jag nu plats med BÅDA mina ben i ETT av byxbenen!! Har sett bilder av folk som kunnat göra så efter rejäl viktnedgång och alltid tyckt det varit så häftigt... Men jag tror inte att jag skulle få plats med två magar eller två höfter i dom dock!

(Klicka på bilderna för att se i full storlek)


...och för att tala om något helt annat: Jag försöker lära mig att gå ner i brygga, men jag lyckas inte... Jag tror det är armarna som sviker. Någon som vet ifall det hänger på armstyrka? Kanske borde träna med hantlar eller nåt (?) hehe.. Men promenera gör jag flitigt iaf! Min faster lovar mig att jag kommer bli promenadknarkare om vi fortsätter såhär duktigt, och jag hoppas verkligen hon har rätt! Dessvärre har jag svårt att bryta min dåliga vana att bara käka en macka utan pålägg & kaffe till frukost (har noll aptit på mornarna numera)... ska verkligen försöka börja äta gröt!

Ps. Har skrivit en eller några gånger att jag inte äter frukt eftersom jag började få extremt magknip av ALL frukt, tillochmed juice! Har varit skiiiiiiträdd för tanken att ens prova att äta det på månader nu... men så i förrgår köpte jag en banan... OCH DET GICK!! Ska definitivt köpa någon mer frukt och prova... det finns ju såå mycket god frukt!! MMMM. Kiwi, melon, jordgubbar, nektariner!

14 kommentarer:

  1. Det är så jävla häftigt!! Du vet hur grym jag tycker du är! :D Kärlek till dig!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Svar:De var fantastiska men fy så tunga. Det har varit en lång natt med många konstiga drömmar, haha. Kladdmuffins innan läggdags = Dålig idé.

    Np! Det blir ju så. Haha ja precis, nån gång måste man ju få ta lite sovmorgon :D

    Det låter super! Ja, jag har alltid bara ena hörluren i (ibland tar jag ut båda) och går förmodligen runt och ser ut som en knarkare med världens stirr-blick. Shoppa solo är ingen vidare idé alltså.. Får redan "öööh du.. säljer du?" "öööh skaru ha nå röka.."-frågor ibland pga mitt utseende, behöver inte spä på knarklooken ännu mer :D

    Nein! Blommiga dagböcker är BRA dagböcker :D Jag har blivit så lat efter gymnasiet, orkar fasen inte skriva för hand... Hahaha.

    Sant! Och så kommer jag förmodligen vara ruskigt glad att jag gick till en riktig duktig tatuerare och inte hittade första bästa billiga hemmapulare. Farligt farligt.

    Ja, jag skäms nästan lite för hur enkelt såna här generellt sett "svåra" saker är för mig. Lägga av med ciggen - nemas problemas. Hitta en diet som jag klarar mig på - gick också bra. Det är ju så man får skämmas, hallå kroppen wat u doin? Det är ju naturligtvis skitbra för mig men... Vad säger man till svar på folks "O_O..."-miner när man säger att man drog en sockeravgiftning och slutade röka samtidigt liksom? Jag är das übermenschen? :D

    Haha räds icke! Det blir ju bara tungt på ett annat sätt kan jag tro. Typ som en narkoman som kommit ur den värsta abstinensen och nu måste han hålla sig ren. Inte riktigt lika dödsstrikt kanske då, men likheterna finns ju.

    Ooh fint! :)

    SvaraRadera
  3. Åh måste ju kommentera själva inlägget nu också, haha! FRUUUKT! MUMS! Fruktsallad och smoothies i sommar, here I come!

    Skithäftiga bilder också. Bra att du sparade kläder så du kan se skillnad :D

    Vad gäller bryggan - hur försöker du lära dig? Gå ner eller ligga på golvet och gå upp i brygga? Det kan hända att det är armstyrka men många gånger är det bara i huvudet det sitter, att man inte "vet hur man sak ta i" typ. Lycka till :D

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt. Man tappar ord när man ser det. är det samma tjej?

    Grymt snygg är du oxå =)

    SvaraRadera
  5. Svar: Haha, tack! Ja jag är ju ganska långt gången i min träning för mästare av THE PUPPYEYES… ;]

    Åh drömmar. Mina är oftast så konstiga att de blir obehagliga, men nu verkar min mardrömsperiod i alla fall ha gått över! Pustar ut och tackar högre makter, typ.

    HAHA JA! Tror det var typ en av de första sakerna jag fick höra när jag kom till Jönköping, en farbror som sa ”..öh..säljeru eller?..” HAHA. Ja, knark är så poppis nu att rediga hippies inte sysslar med det. De käkar Raw-kakao och har sex medan Lisa-går-natur drar kokain på skoltoan… *BITTER* Haha :D

    Åh hjälpesligen. Vi får träna på att skriva! Skriva listor eller nåt, och rita såna här vik-gubbar som man ritar ett par delar var på, typ en ritar huvudet, nästa överkroppen osv… :D

    Hemmapulare = oftast en SJUKT dålig idé. Känner man killen/tjejen och vet att han/hon är duktig är det ju en sak men.. Till exempel Dessies nya tatuering, jag ville bara grina när jag såg de, det riktigt skar i ögonen. DESIRÉE som tramp stamp?! Herregud :( Fast… de bästa tatueringarna kan vara riktigt fula. Vet en som har ”KÖP FILMJÖLK!” tatuerat på benet, hahaha :D Klockers.

    HAHAHA ja det får jag göra! ”Nä meh… Min farsa är stålmannen! *WINK WINK*”

    Inte jag heller egentligen men det är något med sommar som får smoothie-genen att gå igång. Dricker egentligen hellre vatten i mängder men mm..frukt.. i alla former… glllrggrhgh… Nej usch, frukt slår godis med hästlängder! Åtminstone kemikaliegodis, choklad kan ju diskuteras..

    Ja det förstår jag, måste ju kännas superkonstigt att ta på sig samma byxor och gå vilse i dem! ;)

    Aa okej. Det är ganska tungt om man är ovan och nybörjare. Ett bra sätt att ”få in det” är att gå NER i brygga med hjälp av en såndär trästegepryl som finns i gympasalar. Haha totalt hjärnsläpp, vad heter de?.. Sen gäller det ju att försöka stretcha ut så man kan böja ryggen på det sättet samt ha skor eller vara barfota så fossingarna inte glider iväg. Du får helt enkelt komma på lite träningscamp i sommar och lära dig fiffiga prylar ;)

    Will do! Ska kolla bloggmailen nu. Linn heter jag, haha :D Det står lite här och där men inte speciellt tydligt… tydligen. Höhö. Vi är nog reinkarnerade tanter båda två. Idag kom jag på mig själv med att blänga på småtjejer på H&M när de fnissade för högt. Ja.. jag shoppade SOLO! UTAN IPOD! Vet inte vad som har flugit i mig idag.

    SvaraRadera
  6. men guuuuuuud du har ju en riktig midja..minimage!! Det ger mig hoppet om att kanske min mage kommer krympa till "normal" den också. Har ju problem med att hitta byxor fortfarande. Antigen sitter de perfekt i rumpa och lår men då går de inte knäppa. eller sitter de perfekt i magen men då har jag värsta plöfsebyxorna där bak....men jag hoppa hoppas hoppas att min mage kan minska så som din!!! Fin du e! grattis

    SvaraRadera
  7. Svar: Ja visst är det snyggt!!! TRETTI SPÄNN!!! Jag svimmade nästan på plats. Jag kommer garanterat älska sönder det. Funderar på att köpa ett till bara för att ha ifall det ena skulle gå sönder eller nåt… Hahaha. Ja vädret var dåligt, nu är jag förkyld :( Typiskt.

    Haha, jag använder ”dagens ungdomar…” ALLDELES för ofta. Verkligen tant-varning.

    HAHAHA I did warn you though! Dessies gadd är inte att leka med. Ej för känsliga tittare, liksom. Fulaste motivet ever kombinerat med fulaste platsen att ha en tatuering med den formen. TRAMP-STAAAAMP! *opera*

    Oooo sorbet… Flås. Jag kommer alldeles säkert svettas ihjäl i sommar, har ju tillbringat mina somrar uppe i Luleå och vad jag förstår blir det lite lite varmare här nere… Är lite angstig inför detta, värme är så jobbigt :( ÅH ja! Det låter som en superplan förutom att snacka skit om blondinbella och det. Vara låtsas-nyttiga med frukt och choklad. Om nom nom… Självbedrägeri, pfft, nu förstår jag ingenting……

    *mental image* hihihi :D Näe, RIBBSTOL! Googlade det, haha! Det finns ju förresten ett utegym här på Öxnehaga, vid Öxnegården, där vi alldeles säkert kommer hänga en del i vår och sommar, du är högst välkommen :D Det är typ träprylar man håller på med då som man kan använda för att lyfta och… typ sånt. Skitbra.

    Jag hade varit på arbetsförnedringen precis innan så det var ljuv musik i mina öron för att jag äntligen fått det bortgjort ändå ;)

    Haha, wei! Lugnt med förvarningen, jag kan i princip också närsomhelst men behöver nån dags förvarning så jag hinner skaffa hundvakt om det ska gås på stan och så. :) Jo förresten, det är väldans trevligt att få ett namn på dig också, tycker faktiskt inte att Fattie klär dig speciellt längre.. ;)

    SvaraRadera
  8. du är helt fantastisk. det du har gjort är helt galet bra! DU är så otroligt fin!!!! ta hand om dig. kramkramkram

    SvaraRadera
  9. Svar: Hahaha eller hur! När det kostade 30 spänn är det ju faktiskt en totalt försvarbar sak att göra, speciellt om det är helt FANTASTISKT. Det är inte ofta man hittar FANTASTISKA plagg!

    Hahahaha! Herrejistanes! JÖSSES! HIMMEL OCH PANNKAKA, VAD I HELA FRIDEN?!?!?! Hjälp alltså. Jag var tvungen att gå igenom en klunga fjortisar idag på väg ner till Willys. De tjafsade, låtsasbrottades och tjejerna tittade på och pillade med håret. Jag flydde för glatta livet (och haltade lite, träningsvärk i låren…) och kände mig högst fossilerad. Inte för att vara torr och tråkig eller något och smink-frisyr-kläder-beteende-kreativitet i all ära, men… PUH-LEASE D:

    Ja, svanken är ett fint ställe på kroppen och tatueringar som sätts där kan vara jättefina, men… Svank-tribals och sånt, HUÄRGHJSHJG. Precis. ”AJ FAN NU MÅSTE JAG BADDA HORNHINNAN MED SYRA IGEN, VIK HÄDAN ONDSKEFULLA IMPRINT AV FUL TATUERING!..” :D

    Åh sorbet, ja! Tycker inte om de allra sötaste sorterna dock, men typ.. Citron/lime-sorbet, ååh. Borde gå att göra fantastisk egen sorbet så man kan reglera sockerinnehållet lite, ska plugga recept till värmen kommer. Ja, vi får helt enkelt häcka i skuggan på vätterstranden om det blir outhärdligt, så det blåser och blir lite svalare. Alternativt kidnappa en drös fjortisar som får fläkta oss med bananblad.

    Ribbstol är ju de där breda stegliknande prylarna som sitter fast längs väggarna! Man kan klättra på dem, fastna på dem och gå ner i brygga mot dem :D Nej skolgympan var verkligen ingen höjdare. Jag gick i en klass (i grundskolan då) där majoriteten var supersportnördar. Usch. Åh, du behöver ta en tur till Öxnehaga känner jag! Både utegym och galet mycket lekställningar i olika former. Har till och med en linbana en bit bort :D Nu är jag väl lite för stor för det, men.. hmm.. Sen har vi ju en idrottsplats med fotbollsplan, basketplan, volleybollplan på sommaren (sand!) och lite sånt precis nedanför mitt hus! :)

    Ja! Det var en fantastisk lättnad faktiskt. Särskilt eftersom jag hade glömt bort skiten fram till kvällen före.. Hahaha.

    Japp! Kan ju se mot slutet av helgen hur det ser ut i veckan, kaffe i termos låter super. Bara vädret är fint så är det ju lugnt, tror det haglade en sväng idag.. Det blir bra vilket som :) Glad påsk!

    SvaraRadera
  10. Helt otroligt! Enorm skillnad! Vad har du för mål nu? Är det lätt att hålla vikten efter gastric operationen, nu när du är riktigt smal?

    SvaraRadera
  11. OOOOH hihihihi vad glad jag bliiiir :D:D:D:D:D:D det är så skönt att må bättre och jag blir så mycket mer inspirerad av att läsa om din resa :D:D:D

    SvaraRadera
  12. men du bli inte för smal bara ! :)

    SvaraRadera
  13. Kan bara säga WOW vad duktig du har varit :)

    SvaraRadera
  14. Har du lyckats gå ner i brygga ännu.. Det har ingenting med armstyrka att göra bara mjuk smidig rygg och teknik och mod

    SvaraRadera