söndag 21 mars 2010

Smått magisk siffra

Ojojoj.

Veckans vikt: 62,0kg

Den här siffran är smått magisk för mig... Det var såhär mycket jag vägde absolut sista gången jag verkligen kände mig snygg nämligen. 60-62kg var vikten jag låg på utan att känna mig uppsvullen om magen (numera tänker jag tillbaka på det tänket som: fjantigt.. men jag minns tydligt känslorna ändå). På 60kg kände jag mig nästan helt och hållet nöjd, och 62kg var den "högsta" siffran innan magen började kännas svullen. Som 13-14 åring pendlade jag ganska ofta mellan 60kg och 65kg nämligen.


Att uppleva våg-resan baklänges känns inte helt overkligt längre, däremot känns det ibland som en tidsmaskin. Jag upplever "vikt"-minnen flera gånger jag ser en viss siffra på vågen, och idag känns det lite extra magiskt.

9 kommentarer:

  1. Va roligt! Grattis att det går så bra! Gillar din blogg himlans mycket.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ha nått ett sånt mål! Grattis!! Själv kommer jag inte ihåg några vikter alls utan vet att jag var smalare än jag var innan min op. Fast smal vet jag inte om jag någonsin varit, kommer i alla fall inte ihåg det. NU mår jag bra och min självkänsla och mitt självförtroende växer för varje dag. DET är en skön känsla!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!! Jag förstår precis vad du menar med viktminnen... Nu har jag visserligen inga sådana längre eftersom jag inte minns något om att det är att väga under 70 kilo, men innan dess upplevde jag det där hela tiden :)

    Jag har för övrigt nått min uppsatta målvikt nu och lagt upp lite nya före/efter-bilder. Tack så HEMSKT MYCKET för dina peppande kommentarer hos mig!!

    *pepp-kramar*

    SvaraRadera
  4. Gud vad kul!!! :D Du är jätteduktig som har kommit så här långt och förändrat din livsstil till det bättre så du förtjänar verkligen den känslan! :D Kram

    SvaraRadera
  5. hur lång är du?!
    så bra jobbat!!


    //samantha!

    SvaraRadera
  6. så härligt för dig :) skönt!

    SvaraRadera
  7. Grattis till din viktnedgång... kämpar med min vikt efter en gastricbypass operation.

    SvaraRadera