lördag 17 april 2010

Bikinitortyr + byxbilder

För några dagar sedan begav jag mig ut i jakt på en bikini inför sommaren. Till min stora lycka upptäckte jag att jag för första gången i mitt liv har tillräckligt små bröst för att kunna ha en sån här bikini topp:

och faktiskt se BRA ut i den! ... problemet var att oavsett vilka bikinitrosor jag provade så såg jag jättefånig ut. Så jag har nu beslutat mig för att helt enkelt jaga en hipp baddräkt istället. Jag orkar inte känna mig ful mer. Jag spenderade hela förra sommaren med att känna mig ful och fet, den här sommaren ska jag NJUTA av solen, vattnet och allt som årstiden har att erbjuda!

Jag tänkte mig något i den här stilen (?):
Kan man kanske ha någon form av badshorts till en sån baddräkt? Eller ser det konstigt ut kanske?



Och sen kom jag på idag att jag har ju haft flertalet "skinny-jeans" genom åren...

1. Inte "skinnyjeans", men favoritjeans när jag var störst. (strl. 50)
2. Mina "skinnyjeans" som inhandlades i 18årsåldern när jag lyckades gå ner till 83kg. Drömde i många år om att komma i dom igen. (strl. 46)

3. Min systers "skinnyjeans" som jag fick låna. Dom satt tajt & fint vid ca 72kg (strl. 44)
4. De tajtaste byxorna/jeansen jag någonsin ägt. Inhandlades när jag var 15 och vägde ca 60kg (ca strl 40 -w32)

Kan ju tillägga att byxorna på bild 4 är NÄSTAN i rätt storlek.. Alltså, jag använder dom flitigt, men de sitter inte bra över magen, och är dessutom i ett stelt oelastiskt material. Men med ett skärp funkar det jättebra :)



...Sen vet jag att jag nämnde en kille för flera månader sedan som jag var intresserad av.. Har inte skrivit om det eftersom jag ville se vart det hela kunde leda, då vi började prata mer och mer och tillslut träffades. Man kan väl summera det hela genom att säga: Superbra förutsättningar, MYCKET gemensamma tankar och synsätt på livet, fantastisk personkemi, men ett moraliskt dilemma som fick det hela att bara tvärstanna. Och NEJ, det handlar inte om otrohet eller liknande, men är ändå ganska invecklat.

Hursomhelst.. Mitt kärleksliv står på noll. Allt jag trodde jag visste att jag ville ha har visat sig vara fel, och jag känner mig ganska vilsen i vad jag vill, behöver, och söker. Det enda jag hoppas på är att finna något, nån dag, som gör mig lycklig..


Ikväll ska jag ut och ta en öl med en återfunnen gammal god vän. Ska bli väldigt trevligt! Fast jag har en otrolig ångest över vad jag ska ha på mig... haha. Hade mitt gamla jag (typ, Fattie för 1år sedan) varit här hade hon slagit mig sönder och samman över detta banala lyxproblem.

Ha en bra helg!

Ps. Jag är sugen på att förnya bloggdesignen lite... Den känns lite rörig och plottrig, och jag börjar tröttna på färgsättningen. Kom väldigt gärna med tips, idéer och förslag! För jag har en extrem idétorka.

7 kommentarer:

  1. Jag kom av en slump in på din hemsida och jag blir så glad av att se en så stark tjej jobba för något som hon verkligen vill uppnå. Bra jobbat och grattis!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det skulle vara snyggt med en vanlig bikinitopp och sedan ett par badshorts från herravdelningen till! Det tycker i alla fall jag är snyggt :)

    WOW vilka fantastiska bilder med jeansen! Helt GALET men på ett positivt sätt! Måste kännas helt underbart att du lyckats!! :) Är verkligen jätteglad för din skull, du förtjänar det verkligen! :)

    Vad tråkigt med killen!! Dock finns det hur många som helst, HAN dyker upp förr eller senare - säkert där du minst anar det! :)

    Hoppas du får en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Sv: Precis, jag håller med dig exakt om det du kommenterade gällande målen i min blogg! :) Vikten är ju bara siffror, hur man mår/ser ut/känner sig är ju något helt annat. Dock är jag också rätt bra på att stirra mig blind just på siffrorna, dock försöker jag arbeta bort detta :)

    Aah okej då förstår jag - det blir nog toppenbra med en baddräkt då!! :) Båda dem du lagt ut bilder på var ju riktigt fräna! :D Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har en kanske lite annorlunda fråga... När man gjort en gastric bypass opertation, hur gör man då för att sluta gå ner i vikt när man nått sitt mål? :P Är väldigt imponerad av dig, du har varit oerhört duktig!

    SvaraRadera
  5. Håller med om vad Jenny skriver,tycker det är jätte snyggt med en bikinitopp och shorts. Annars tycker jag det är helt rätt tänkt, tycker absolut inte att du ska ha bikini om du inte känner dig bekväm i det! Spelar ingen roll hur snyggt något är, är inte du bekväm i det så blir det i alla fall inte snyggt...

    Du kommer träffa någon, det är jag helt övertygad om. Med tanke på hur brutalt ärlig du är om dig själv i bloggen så måste ju det spegla din personlighet, och den personligheten som syns här visar en jätte gullig tjej!
    Sen vet jag av erfarenhet att även om man vet vad man vill så kanske något helt annat är det rätta :) När jag träffade min Christoffer så fick han och mina vänner tjata på mig i nästan ett halvår att ge honom en chans och se vart det ledde. Så jag tror inte att det alltid behöver vara positivt att veta vad man vill :)

    SvaraRadera
  6. Sååååå snygg bikinitop!!! Och helt galna jeansbilder haha tänk att allt går så fort!!! Hoppas du hade en kul kväll ute igår :) kram

    SvaraRadera
  7. vilken otrolig förändring du gjort :D du är fantastiskt duktig! :) Kul att se skillnaden med jeansbilderna! :)
    En fråga bara, haha.. vart hittade du den översta bikinitoppen? den var superfin! :) har själv gått ner i vikt, har ca 8kg kvar till målvikt, men målet är också att ha en sån bikini i slutet :)

    SvaraRadera