söndag 11 april 2010

Nu klev jag över mållinjen

haha det här är ganska knäppt.. Som 14 blev jag helt besatt av att se den där femman och nian på vågen. Jag kunde drömma om dom siffrorna, visualisera dom, jag försökte fuskväga mig och hitta på en massa idiotiska grejjer, men aldrig fick jag se siffrorna jag längtade efter. Jag började faktiskt tro att det var en fysisk omöjlighet för mig att väga under 60kg, att det inte GICK. Och hur reagerade jag imorse?

Veckans vikt: 59,0kg
Jag log och kände att det var kul att jag gått ner den här veckan med tanke på hur mycket jag brottats med suget. Jag tycker absolut att det är skitstort, men jag tyckte det var MER härligt när jag landade på 60kg blankt, och därmed hade gått ner 50kg prick samt landat på målvikten som känts så omöjlig. Det var fyrverkeri-glädje verkligen. 2kg kvar till drömvikten.. DEN lär vara mer än fyrverkerier om jag faktiskt når dit!


Och för att tala om något helt annat! Har fått så mycket stöd och peppande ord gällande min kropp och huden, så jag vill börja med att säga TACK SÅ MYCKET! Det är otroligt vad fina ni är! Och jag ska ABSOLUT ta upp både de fysiska besvären jag har med huden på mage och brösten, precis som att jag ska ta upp de psykiska besvären jag får (för enligt mig väger psykisk hälsa VÄLDIGT tungt, sen ifall dom tycker det är irrelevant bryr jag mig inte om) när jag åker på 1-årskontrollen som bör bli i sommar. Så jag får se ifall plastikop blir aktuellt alls för mig eller inte, men jag ska absolut kolla upp möjligheten!

Och det verkar som att "Fatties Historia" var uppskattad, så jag ska absolut skriva fortsättningen snart!


Just nu sitter jag och letar kläder eftersom jag inte äger ett enda plagg i rätt storlek längre... och sommarkläder? Utkastade sen flera månader tillbaka eftersom de alla var för stora. Och eftersom naken inte är min grej.. så letar jag nu kläder. Men jösses så svårt det är! Speciellt när man vill ha SÅ MYCKET men måste hålla sig till en strikt budget! Nåja, får väl se hur detta går.

Ha en fin kväll :)

7 kommentarer:

  1. GRATTIS till att ha gått i mål.. det måste vara en fantastisk känsla att ha gjort det... längtar tills jag är där..:)
    Jag ska läsa "Fatties resa" nu och kommentera den sen. Kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Förts och främst, Tack för ditt svar:)
    Ja jag känner också att jag har tagit rätt beslut som gör detta för jag behöver verkligen fokusera på mig själv och min vikt mm.

    Och igen det med huden. Jag skrev lite bristande förra gången:p mycket att tänka på vet du:P Men jag menade sån där lotion som kan hjälpa huden att dra ihop sig lite. Finns ju flera olika sådana. Och eksemen är nog säkrats att kolla upp med läkare om de inte går över snart. Sen tycker jag även att den extra huden är positivt för det visar ju hur mycket som har hänt med din kropp:) Men jag förstår samtidigt hur det känns. Men måste verkligen kännas härligt att ha kommit under 60 nu:)

    SvaraRadera
  3. Det måste vara rätt fantastiskt att kunna sitta och kolla på kläder, och inte behöva sålla bort 90% av det man anser vara snyggt bara för att man vet att det inte skulle passa eller bara sitta väldigt illa? Jag är avis, och anser i det här fallet att det är ett lyxproblem med att ha en för liten budget!

    Något som jag är nyfiken över; Hur tänker du kring gastric bypass i dagsläget? Ser du det fortfarande som att det var enda lösningen för din del? Skulle du rekommendera det till andra individer? Finns det några baksidor med operationen som någon gång gjort att du känt att du ångrade dig eller inte tyckte att det var värt operationen?

    Sv: Det går dåligt för min kropp som verkar vägra fixa sig själv. Finns ett lagomt bittert inlägg kring det nu. :o

    SvaraRadera
  4. Ja men precis :) det kan ju vara bra att ha med i planeringen längre fram kanske :)

    De låter bra :D ska bli kul att läsa :) Eller intressant kanske man säger.

    SvaraRadera
  5. haha ja även om det är ett angenämnt besvär så räcker ekonomin inte riktigt till att handla in allt det man vill ha och behöver ha tyvärr :) Därför är ja oerhört glad över våra klädbytardagar som vi har i viktgruppen i Skåne :)
    59 kg..det är helt ofattbart :) jag menar...59!!!! asså 59 helt enkelt! fattar inte 59!!!! thihi Grattis gumman! Och tack för dina fina kommentarer till mig..jag blir rörd *ler*
    Jooo det ska komma upp bilder från - 30 men min kompis som fixar det till mig har lite svårt att få tummen loss ibland :) Jag får sbällt vänta eftersom han är snäll nog att fixa det till mig fast vi inte står varandra såå nära :) kram kram ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. De där siffrorna. Att de kan vara så magiska ;-D Själv längtar jag tills jag väger under 64 kg för då ligger jag på normalvikt igen =D

    SvaraRadera
  7. Jag undrar, hur mkt och hur ofta har du ätit efter operationen...och vad? :)

    SvaraRadera