tisdag 4 maj 2010

Lite hoppfull och rädd

Äntligen har bloggen blivit lite upp-piffad! På sätt och vis känns den lite väl grisrosa, men det får duga!


Mitt huvud är fortfarande fyllt med rosenrött skimmer... Och jovisst är det så att jag träffat någon.

Lustigt nog berättade jag så gott som på direkten att jag varit tjock och gjort en GBP operation.. och jag tycker han är väldigt finkänslig kring det hela. Han är nyfiken och frågar lite småsaker nu och då, men är samtidigt lite försiktig, som om han är rädd att säga något som kan såra. Han snuddade även vid mina bristningar på armarna och undrade vad det var, och efter att jag förklarat så började han ursäkta sig som om han sagt något olämpligt.

Ojoj. Hela magen pirrar och jag vet knappt vart jag ska ta vägen.

Men samtidigt är jag helt vettskrämd. Det är ganska lustigt, jag som längtat så efter att träffa någon, och nu är jag väldigt nervös och rädd. Rädd för att bli lekt med. Rädd för att satsa och förlora. Rädd för att mitt ganska nyläkta hjärta ska brista igen.

Men vad är livet värt utan chanser? Uttryckte min oro för en god vän ikväll och hon citerade en låttext som jag tyckte passade bra ikväll:

"It's the heart afraid of breaking
that never learns to dance
It's the dream afraid of waking
that never takes the chance
It's the one who won't be taken
who cannot seem to give
and the soul afraid of dying
that never learns to live"

Bette Midler - The Rose

11 kommentarer:

  1. Woho! Vilken härlig banner du har. Jag blir alldelles glad och lycklig och full av skratt när jag ser den =D

    Håller tummarna för att det ska gå bra med kärleken.

    Sv: stort tack =D

    SvaraRadera
  2. HELT UNDERBAR DESIGN. du är så himla duktig!! OCH GRATTIIIS TILL, eller säger man grattis(??) hahha men iih va kul att du har hittat någon i alla fall :D KRAM

    SvaraRadera
  3. vet du hur glad jag blev utav den här informationen!! gud jag blir helt rosaskimrig jag också! plus att jag kanske också har träffat någon. men jag är så fruktansvärt rädd!

    SvaraRadera
  4. ÅÅååhåhåhååå jag blir så nyfiken att jag nästan imploderar! Termos och promenad nu genast!!!! ;)

    Svar: Haha ja! Åh, finns ju tusen låtar som påminner dödsmycket om typ låg/mellanstadiet och discon och hela köret :D

    Ja!!1 Jag kan ju hela tiden nu när Rifa har åkt. Har ju skittråkigt, haha :( Galet rastlös, vet inte vad jag ska sysselsätta mig med längre (städningen vet vi ju hur det går med, höhö...).
    Nejdå, den är helt enkelt så bra att jag kan bortse från färgen :D Får bli lite temporärt färgblind när jag läser helt enkelt, och inbilla mig att det är grönt eller nåt ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Oja ;) Imorgon fungerar för mig, såvida jag inte blivit ännu mer förkyld vill säga, men jag tror den är på väg bort nu faktiskt :D Peppar peppar…

    Nej, argh! Idag är ändå bättre än igår, då höll jag på att gå upp i limningen totalt. Bakade två olika saker, gick och handlade två gånger och var ändå alldeles knallig i hatten. HAHAHAHA, dansa naken låter fabulous! Funderar starkt på zombiemanuskriptet, men har faktiskt hittat en bra sysselsättning vad gäller skrivande – ordbajsa dagboks-style. Har inte gjort på evigheter eftersom jag får sån prestationsångest av att skriva för hand (haha, sjukt dålig combo, slösar mer papper än mitt samvete tillåter och blir bara arg istället för att skriva av mig), men nu har jag helt sonika skapat ett hemligt litet konto på ett community där jag ordbajsar järnet. Mycket förlösande och bra.

    Hahaha ja :D Jag tycker då nya designen blev skitsnygg, även om det inte är just mina favoritfärger! Bilderna är så klockrena :D Åh och förresten, siiiitsnygga baddräkter! Man blir ju inte nådigt sugen på att ligga och glassa på stranden (…eller i solariet, vilket som funkar just nu faktiskt) ;) Vätterstranden here we come!

    LE KRAM!

    SvaraRadera
  6. Guuu så härlig banner..I loove it!! Och den är så passande liksom!!! Ja vi förstod ju det att du hade träffat ngn *ler* lycka till!!!!!
    svar på din fråga: klänningen med rosor på har jag köpt på engelbrektsboden (av alla ställen) Jag vet inte om ni har det där du bor?? kram kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Åhhh även om jag kanske inte vågar så kommer jag iaf komma en liten bit på vägen. jag menar jag har iaf börjat träffa en kille. men gud jag vill veta allt! hoppas det går bra.
    jag är bara rädd att visa min kropp. och jag vet inte alls om denna personen förstår hur jag känner och kommer vara känslig inför mig angående detta. men vi får se. =)

    SvaraRadera
  8. Chansa måste man! Den som vågar vinner :)

    SvaraRadera
  9. Vad fint du har gjort det och grattis. Vad kul!

    SvaraRadera
  10. Vad härligt det låter! Du har helt rätt, man måste våga chansa! Lycka till :)

    SvaraRadera