måndag 20 september 2010

Tungt hjärta

Ursäkta att jag är dålig på att uppdatera trots att jag nu flyttat och egentligen borde ha mer tid till det..

Det känns som att jag har en nedåtsvacka just nu. Känner mig knappt glad över att ha slutat röka, har ingen motivation att sätta igång med mitt mer hälsosamma liv, har inte ork till att ens blogga. Är väldigt tankfull mest.

Mina höstar brukar ofta innebära förändring, men också tankar kring hur framtiden kommer bli, och ibland medför det kortare perioder av nästan dystert tänkande.

Jag försöker se till att konfrontera ett spöke från mitt förflutna då jag insett att hans roll i pjäsen som är mitt liv haft en väldigt stor eftereffekt, kanske för att jag inte fått en chans att prata ut, ställa frågor osv. Men jag vet inte om det blir av...

Jag har dåligt samvete över killen jag gjorde slut med. Han säger hela tiden att han bara vill vara vänner, att jag gjorde rätt som bröt, osv.. Men när jag väl träffade honom så blev det skrämmande uppenbart att han bara säger det han tror jag vill höra. Jag vet inte hur jag ska hantera den situationen, eller vad jag ska säga till honom...

Jag känner mig helt enkelt splittrad och lite vilsen. Jag tycker inte om invecklat, jag vill ha enkelt, min själ och hjärta vill ha enkelt. Ja, jag antar att mitt hjärta fyllt hela mitt huvud på sistone. Kärlekslivet har alltid varit centrerat i mitt liv, antingen i form av drömmar eller faktiska händelser. Mina största rädslor är att såra någon så som jag själv blivit sårad, och/eller att jag kommer vara ensam för alltid.

Det låter kanske lite väl dramatiskt, men ibland känns livet lite väl komplicerat för att det faktiskt skulle finnas hopp på den punkten.

Men idag ska jag dona och greja i mitt nya hem, sådant brukar alltid få mig på bättre humör och ger mig tid att tänka på möjliga bättre och enklare tider framöver. Att diska är bland annat ett av de bästa sätten för mig att hantera min ilska. Att få skrubba hårt och länge för att få nedsmutsad disk att skina och blänka är lustigt tillfredsställande för mig. Förhoppningsvis är jag lite mer positiv nästa gång jag skriver!

5 kommentarer:

  1. Tyvärr är ju livet allt annat än lätt och enkelt, men jag hoppas i alla fall att saker flyter på för dig snart så att du slipper vara i en svacka.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet själv hur jobbigt det är när man är i en svacka men som du själv säkert vet så går denna svacka över tillslut. Försök tänka positivt även om det kan vara svårt och försök att inte fundera så mkt över sånt som hänt. Så försök istället att titta framåt och kämpa vidare! :)

    SvaraRadera
  3. Önskar det lycka till! jag hoppas att allt trassel löses upp och blir en fin rak tråd snart!

    SvaraRadera
  4. Du mår snart bra igen :)
    Livet är verkligen en berg och dalbana ibland,ganska ofta till och med, fast man önskar att det skulle vara balans och harmoni mest hela tiden.
    Du kan trösta dig med att jag blir lite avundsjuk på dig som kan må bra av att städa... Jag får tvinga mig till det varje gång. I hate it! Now and forever.
    Tur att jag skaffat diskmaskin annars hade jag kunnat hyra in dig "smile"
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. skänker dig en tanke i allt det jobbiga..

    SvaraRadera