måndag 25 oktober 2010

Hur var det nu med plastiken..?

Gudarna ska veta vad jag gått runt och grämt mig över min kropp, mage, brösten och huden i allmänhet. Och männen i mitt liv har knappast mildrat mina komplex...

När jag var tjock och tillsammans med mitt ex Spöket så sade jag en gång att jag ville göra en GBP-operation, varpå han flippade ut och började rabbla att han minsann hellre ville ha mig fyllig och slät än smal och sladdrig.

När jag träffade Sommarkillen så sa han den första tiden att jag var jättefin som jag var, men allteftersom började han fråga mig om jag tänkte göra plastikoperationer, när jag tänkte göra dom, om jag skulle förstora brösten osv. Första gången han frågade så trodde jag det var av nyfikenhet, men när han började fråga om det (och oftast frågade han just NÄR NÄR NÄR jag tänkte göra det) varje vecka, ibland flera gånger i veckan, då började jag misstänka att han inte alls tyckte jag var fin som jag var. En gång sa jag tillochmed att jag kanske inte skulle göra några plastikoperationer alls, varpå han blev helt tyst och såg besviken ut.

Men eftersom jag (som tidigare nämnt) själv är utseendefixerad och inte förväntar mig att andra ska förvänta sig sämre än jag själv, så har jag inte tyckt att ovanstående händelser varit konstiga eller fel på något sätt.

Så... Något som hände alldeles nyss gjorde mig därför helt ställd.


Jag kollade på filmklipp (från Tv4 Plastikkirurgerna) av när Anna Book först undersökte brösten innan sin plastik, och sedan ett klipp efter operationen där de avlägsnade tejpen. Björnkillen tittade nyfiket över axeln på mig och undrade vad jag i hela friden tittade på, och när jag förklarat att Anna Book gjort samma operation som mig och därefter genomgått plastikoperationer så spärrade han upp ögonen (han såg helt förskräckt ut) och undrade om jag hade tänkt "utsätta" mig för "det där"? Därefter mumlade han att det såg fruktansvärt plågsamt ut, och onödigt.

Jag funderade ett ögonblick. Ända sedan jag började träffa Björnkillen så har jag liksom slutat tänka på plastikoperationer. Han har fått mig att känna mig så komplett och lycklig att jag inte ens tänkt på huruvida jag skulle ha några brister på det sättet. Den osäkerheten jag kände de första dagarna med honom försvann snabbt då han inte gav mig en chans att känna mig ful på något sätt. Så ville jag fortfarande genomgå plastikoperationer?

Jag svarade:
"Jag vet inte. Jag ville plastikoperera mig innan jag träffade dig..."

Varpå han log, började kyssa mig och sa:
"Du är vacker PRECIS som du är NU. Du har en pojkvän som älskar dig och tycker allt det där bara verkar onödigt och plågsamt. Så om du absolut vill göra det för din egen skull ska du det, men tro inte att JAG skulle vilja att du ändrade något på dig"

Jag är så kär och lycklig att jag nästan börjar grina.
Jag vill inte ha några dumma plastikoperationer längre!


Läste om Anna Book i Aftonbladet (HÄR) och hur stackarn fått ytterligare krångel med sin mage. Där läste jag även om hennes plastikoperationer som jag inte visste att hon genomgått, och därför blev jag nyfiken och kollade på klippen från plastikkirurgerna:
-innan op/bröstundersökning: HÄR
-efter op/tejpborttagning: HÄR

6 kommentarer:

  1. Gumman. Det är ju jätte bra att din björn har fått dig på andra tankar. hoppas att du får en härlig dag. kram

    SvaraRadera
  2. JAg förstår om du är lycklig och kär. Det är underbart. Jag har en man som sagt likadant till mig. Att jag skulle göra open iförsta hand för min egen del inte för hans. Han gillar det han har. Hur det är med plastikop vet jag inte men där får jag nog känna efter själv tror jag. HEja oss!! Lycka till med kärleken!!
    kramen i

    SvaraRadera
  3. Usch ja! Det ser ju allt annat än roligt ut. Jag ska operera mina bröst efter jag har fått barn. Har G kupa och enorm värk i axlar. Så efter barn och amning ska de bort, ser dock INTE fram emot den....

    Är så glad för din skull att du hittat någon som verkar så bra för dig :) En liten fråga bara. Jag förstår att du inte vill gå ut med namn, men varför kallar du honom björnkillen? Exet (spöket) och sommar killens smeknamn förstår jag, är bara nyfiken på om det finns någon historia bakom smeknamnet som du vill/vågar berätta här.

    Stor kram till dig och som alltid tack för att du fortsätter dela med dig!

    //Mi

    SvaraRadera
  4. Säger bara shit vilken karaktär du har! Håller själv lite på, men det är jobbigt. Keep it up :) by the way, ball header!

    SvaraRadera
  5. Killen verkar grym! Ser att du har länkat min gamla blogg förrsten. Är denna som gäller :)

    SvaraRadera
  6. Underbart! Det är så kärleken ska vara. Det som spelar roll är hur man själv mår och känner sig, inte hur någon annan tycker eller tänker. Och fy vilka hemskheter du fått vara med om. Önskar att man kunde få tag på de där skitstövlarna och slå något hårt i huvudet. Usch säger jag bara. Det värsta är då man själv klätt upp sig, och känner sig snygg, och så få sådana kommentarer...
    Nej fy f*n. Grattis hur som helst till dig som lyckats, och hoppas att du mår bra nu och känner dig så snygg på utsidan som du är på insidan!

    SvaraRadera