torsdag 25 november 2010

Dimmigt sinne

Har försökt samla tankarna för att skriva i flera dagarna nu, men är ständigt sömnig/trött och nu de senaste dagarna så har jag känt mig mer och mer ofokuserad i tankarna. Som om alla mina tankar känns avlägsna eller dimmiga. Röriga tillochmed.


Idag blev det som värst. Jag insåg att jag kände mig SÅ rörig och dimmig i huvudet att jag blev ledsen. Det är ofantligt obehagligt att känna såhär mentalt. Men det var då jag insåg att det här inte är första gången.

Jag har känt såhär förr.

DET ÄR DEN FÖRBASKADE B12 BRISTEN!

Vet inte om jag nämnt detta tidigare (känner mig ovanligt senil just nu), men redan innan min operation så slutade min mage att ta upp B12. Min läkare trodde jag var vegetarian efter att ha sett blodproverna. Och DÅ kände jag precis som jag gör nu. Lika dimmigt, lika obehagligt.. Hursomhelst så började jag helt enkelt ta B12 i tabletter för att kompensera bristen. Efter min op så tog min kropp inte ens upp B12 i tablettform, så min läkare började ge mig injektioner varannan månad för att få upp blodvärdena. So far so good.

Men. Min läkare bokade om min senaste tid hos henne, och sen blev jag tvungen att boka om tiden ytterligare, och jag insåg idag att jag nu ligger efter en hel månad med B12 sprutan.. Inte konstigt att jag känner mig så ofokuserad!


Dessvärre gör inte detta mig gladare.. Har inte tid hos doktorn förrän nästa vecka. Är väl bara att härda ut tills dess, för vad mer kan jag göra?

Vissa dagar blir jag riktigt less på att min kropp kräver så mycket för att fungera som den ska. Men jag borde väl inte klaga. Har ju varken diabetes, astma, allergi eller något annat i den stilen..

Ps. över 20 dagar som rökfri nu! Har lite svårt att hålla mig ifrån energidryckerna dock, men dom har minskat från 5st om dagen till kanske 3st i veckan iaf..

2 kommentarer:

  1. Härligt att du kan hålla dej från tobaken fast du inte mår så bra nu. :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!! =D
    Konstigt att inte läkaren tänkte på att du behöver ditt B12. Fast det är klart hon ombokade, du ombokade och så trillade det mellan stolarna...
    Hoppas du har tid snart så du får tillbaka ditt fokus.

    SvaraRadera