måndag 29 november 2010

Mitt i natten

Jag satte mig och började ögna igenom "Fatties historia", för jag börjar längta efter att få ge den ett ordentligt avslut, men insåg att jag kände mig skrämmande glömsk och vilsen över vad som hände från slutet på det senaste jag skrev och fram tills idag.

Jag har nog omedvetet valt att förtränga eller glömma mycket från den tiden (vilket inte är helt kasst. Jag är ju expert på att älta gammalt, så att jag knappt kan komma ihåg en stor bit av den jobbigaste tiden är väl om något ett tecken på att jag har lagt det bakom mig?)

Hursomhelst, jag ska självfallet skriva klart Fatties historia, men jag inser att jag verkligen måste rota fram gamla dagböcker och liknande för att foga samman alla småbitarna och kunna berätta slutet så sanningsenligt man kan ur sitt eget perspektiv. Dessutom har mina egna dagböcker alltid en otrolig förmåga att trigga igång mina minnen på de ibland alltför grafiska visen.

Men nu är det dags att sova, trist att kreativiteten skuttar igång med full kraft mitt i natten.. vid lånad dator.. hemifrån.. Med andra ord: ingen tillgång till mina egna sparade dokument på datorn eller dammiga dagböcker hemma i mina bokhyllor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar