söndag 2 januari 2011

Måttbandsbilder #2

Då var det dags för lite bilder igen kände jag! Men först vill jag uppdatera lätt kring det senaste jag skrivit...

Jag mår fortfarande inte helt okej. Jag har otroliga humörsvängningar och min stackars nyblivna sambo är nog den enda jag tagit ut allting på är jag rädd för.. Jag känner mig ofta väldigt ofokuserad och minnet är fortfarande inte på topp.

Men jag har fått kallelser till sjukhuset nu i januari då jag ska få genomgå MRT och EEG -undersökningar av hjärnan. Så tills dess kan jag inget annat än försöka ta det lugnt och försöka att inte tänka alltför mycket på det..

Och tack ni alla för era otroligt fina och stöttande kommentarer! och flera av er påpekade att Björnkillen verkar vara en riktig klippa och guldklimp som faktiskt stöttar och tar hand om mig genom detta istället för att dunsta (vilket alltför många faktiskt skulle gjort) och ni har HELT rätt. Han är fantastisk och jag kan knappt förstå att jag haft turen att träffa honom.


Med det sagt.. Nuuuu är det dags för lite bilder! Jag väger ungefär 60-61kg i dagsläget och måttbandet visar hur många centimeter som försvunnit sen jag vägde mina 110kg. (Och som vanligt går det att klicka på bilderna för att se i större format)

Midjan


Låret


Och så fick jag för inte så länge sedan en förfrågan om att lägga upp bilder av mina armar här i bloggen för att visa hurdant de dragit ihop sig. Det är först en bild som visar hur stora armarna var för 50kg sedan, hur de ser ut avslappnade och spända.


Personligen tycker jag inte att huden på själva armarna är så farlig, men "bulldegspåsarna" i armhålorna är irriterande.. dels klämmer jag dom i bh:n hela tiden, men sen ser det lite småläskigt ut när jag har på mig linnen också..

(HÄR kan ni titta på måttbandsbilderna jag tog nov-09)

Ni får jättegärna efterfråga bilder eller fråga mig saker som jag kan blogga om. Nu mer än någonsin har jag en kraftig idétorka men är trots det sugen på att blogga!

11 kommentarer:

  1. Otrolig skillnad! Hoppas att du snart ska må riktigt, riktigt bra! Kul att du har en kärlek som stöttar dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det ser ut som att huden har dragit ihop sig väldigt fint över magen! Kul att se bilder, är själv i början på min viktresa men utan operation då. Det går segt och man märker att det handlar med om känslor än själva ätandet.

    Skickar lite styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Nämeeen kolla MUSKLERNA.. ;) Bra att du fick lite mer inspiration (tar åt mig ALL ära naturligtvis, hum hum). Ska bli jättekul att se vad det blir av allt!!! När karln din är på skolan får jag nog trycka lite allergipiller och komma förbi och sitta och datornörda bloggar någon dag. Ska verkligen bli jättekul att följa utvecklingen så att säga, du skriver ju så himla bra så ja... NU VÅGAR JAG INTE KOMMENTERA MER MEN DU VET VAD TROR JAG KOMMER BLI SUPERDUPERBRA!!!11 :D

    SvaraRadera
  4. Fantastisk bra jobba! :D Huden går nok tilbake etter noen år :D lykek til videre

    SvaraRadera
  5. Hej..
    Hittade din blogg igår. Är mäkta iponerad av din enorma framgång =) Så gnäller jag över att jag ska få bort 5-10 kg =(( Jag kör på LCHF metoden.
    Beundrar dig för det arbete du gör!!! Var stark om håll ut!!!!
    Vi behöver någon att se som förebild, vare sig det är 1 kg eller 100 som ska bort.
    Stort tack för att du delar med dig.

    Fia

    SvaraRadera
  6. Vilken otrolig skillnad!! Helt galet egentligen men fan så bra och vad skönt det måste vara. Har ju ett tag kvar tills det sysn en så markant skillnad på mig men en del säger redan att det syns.

    Ang. det där spelet så har jag fått kommentarer i bloggen som gör att jag säkert kan säga att det är bra för alla åldrar. Min son är 7½ (och har diagnosen Autism liknande tillstånd -vilket gör det ibland ganska knepigt att förklara regler så han förstår) men han spelar det utan problem. Dock köpte vi vuxenspelet- finns ju i Junior variant och min son kan inte läsa än men det löste vi enkelt genom att skriva ut lite bilder istället som han tar. Funkar hur bra som helt och är verkligen JÄTTEROLIGT!! så köp det och få dig ett gott skratt.

    Skönt att du fått tid till röntgen. OCh du, du är värd Björnkillen och han är värd dig!!'

    KRamen i

    SvaraRadera
  7. Nej jag glömde: Dina armar ser inte alls "farliga" ut precis som du själv sa. Tränar du de månne??? Eller...

    Kramen i

    SvaraRadera
  8. Du ser toppen ut! Och vilken tur du har haft med huden! :)
    kram kram!

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte annat än säga: WOW!!! Du är ju superfin och huden har ju hängt med kanon bra! Jag skulle döda för att se ut som du, när jag är klar ;)
    Och armarna: man kan ju aldrig tro att dom sett annorlunda ut, kanonsnygga!

    En lite uppdatering kanske, hur de går för mej: Jag har nu varit på sista mötet med kirurgen och har där med 3månader (som längts, vårdgarantin) till operation! Wiho, ingen är lyckligare än jag :) Men jag längtar snart ihjäl mej!!!

    SvaraRadera
  10. Hejsan hej!

    Vill bara säga att jag verkligen gillar din blogg. Ska själv oxå genom gå Gastric bypass nu i mars, så jag tycker det är intressant att läsa andras bloggar som gjort operationen. Men jag undrar oxå hur du gjort din blogg?, menar du fått det så fint med dina vikt inlägg osv.

    SvaraRadera