måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag!

Idag är/var det alla hjärtans dag, och på ett sätt finns det så mycket jag verkligen velat göra. Gå på bio, gå ut och äta, köpa en fin present till Björnkillen... (jag vet att folk antingen älskar alla hjärtans dag till döds och spräcker sina plånböcker i butikerna, eller också hatar den så mycket att de inte kan sluta gnälla över hur materialistiska vi människor är och hur företag blåser upp sånna här dagar enbart för att dra in extra feta summor pengar på dagen i ära. Att precis samma sak sker både på julen, påsken, halloween, nyår osv verkar tydligen vara mindre viktigt?) men det blev inget utav det jag gärna velat göra då det som tidigare nämnt är tight med pengar i vårat liv.

Men faktum är att jag inte är ledsen över det. För jag har redan det jag önskade mig mest, och det som gör mig allra lyckligast sitter bara några meter ifrån mig. Så idag behöver jag inga biobesök eller liknande för att bli varm på insidan och känna hur fjärilarna löper amok i min mage. Däremot ska jag göra en räd här hemma för att se om vi har ingredienser nog till att kanske baka något gott såhär på kvällsvisten. Björnkillen hade tydligen lyckats skrapa ihop några kronor så han kunde ge mig två röda rosor på morgonen, så det vore kul att visa lite uppskattning tillbaka.


Men Alla Hjärtans Dag då. Hur har jag inte spenderat denna dagen genom åren? Främst med Spöket som nästan aldrig gav något tillbaka när jag hade köpt presenter, och åren därefter lät jag dagen bara passera. Det är ju trots allt en dag då det svider lite extra när man är ensam trist nog.

Men 2009 försökte jag ändå göra det bästa av dagen. För alla hjärtans dag behöver ju inte vara en dag för par, det kan vara en dag för kärlek i allmänhet? Kärlek för sina husdjur, för sina föräldrar och syskon, kärlek till sina vänner eller bara allmänt KÄRLEK. En dag då man hyllar Kärlek.

Så år 2009 tog jag en promenad på stan och köpte en alla hjärtans dag present till mig själv ifrån guldfynd. Jag minns att jag faktiskt var riktigt glad den dagen, fast jag är gladare nu... Jag har så mycket mer nu än jag hade då.

Fast jag blir ändå glad av att titta på gamla bilder från dagar som denna. Det påminner mig om att jag hållit huvudet högt och försökt se allting ur ett ljusare perspektiv när jag egentligen hade haft all anledning i världen att vara bitter. Över kroppen, över kärlekslivet, över vänskap.

Hoppas ni alla haft en fin alla hjärtans dag! För det har jag haft! Iklädd gårdagens kläder och gammalt smink - pussandes på mannen i mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Svar: jag har testat naturdiet med, men gick upp av det också!

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg idag av en slump. god vilken skillnad, grattis! va kul att se!

    SvaraRadera