lördag 1 oktober 2011

Book a table

Är det inte fantastiskt hur allting blir förenklat med datorer och internet idag? Jag minns när man kunde börja hyra filmer via internet och få dom bekvämt hemskickade till sin brevlåda, man kunde surfa in på sitt lokala bibliotek och boka önskad bok och bekvämt invänta att den skulle komma in så man kunde åka och hämta den.

Jag är en bekvämlighetsmänniska och blir alltid lika glad när jag kan göra lite ”förarbete” via datorn istället för att stressa runt på stan eller ringa runt med risk för att hamna i telefonkö. Blev nyligen uppmärksammad på en tjänst som heter Bookatable och tycker den verkar suverän!


Jag går inte särskilt ofta på restaurang och har därför ganska kass koll på vad det finns för utbud. Varje gång någon föreslår en specifik restaurang tycker jag det känns lite jobbigt att varken veta vad för typ av matställe det är eller vilka priser de har, samtidigt som om jag ska välja eller tipsa om en restaurang själv dyker precis samma svårigheter upp.

Men med Bookatable kan man söka reda på precis det man vill ha genom ort, typ av mat och prisklass. Om jag t.ex. skulle vilja hitta några bra restauranger i Malmö är den här tjänsten perfekt för ändamålet! Att det dessutom finns listade öppettider, snittpriser, samt omdömen och kommentarer om restaurangerna gör det extra bekvämt och förenklar när man står i valet och kvalet tycker jag -och när man hittat precis det man är ute efter så är det bara att boka bord med några enkla klick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar