tisdag 15 november 2011

Sabbad mage och hjärna

Den 5:e november vägde jag 65,5kg.
Idag när jag ställde mig på vågen så vägde jag 63,5kg.

Jag varvar just nu mellan korta stunder av sötsug, magont, hunger, illamående och tappad matlust. Min kropp verkar inte kunna bestämma sig för hur den ska ha det.


Min hjärna är sabbad också. Ena stunden undrar jag varför jag så desperat vill byta ut alla möblerna i lägenheten och möblera om, nästa stund känns det självklart. Men vi hade goda stunder, jag har bra minnen? Kärlek, tillgivenhet, vänskap. Sen minns jag det andra. Ilska, svek, kommunikationsproblem.

Det känns som att jag balanserar på en extremt tunn tråd.


Än så länge har jag umgåtts löjligt mycket med vänner och familj. Inte en enda dag har jag varit sittandes hemma i lugn och ro. Jag vill inte ha lugn och ro. Jag satt hemma i ett helt år och nu vill jag inte mer. Och så shoppar jag. Visserligen småsaker. En hårfärg på 40 spänn, kläder för mindre än halva priset osv. En smågrej här och där. En femma där, en tia där. Jag försöker dämpa allt med shopping och umgänge. För pengar jag inte ens har egentligen. Jag kommer hata mig själv nästa månad när jag får leva på filmjölk och euroshopper nudlar fram till jul.


Jag hatar att mitt hjärta gråter och säger "Nej"
när min hjärna tröstar och säger "Jo...
Det är för ditt eget bästa. För du höll på att gå under.
Ibland blir man kär i fel person. Ibland vill man så
gärna att något som är dåligt ska bli bra.
Men det här blev aldrig bra. Det blev bara värre"

och mitt hjärta frågar gång på gång
"Varför?"




Nazareth - Love Hurts

Love hurts.. love scars
Love wounds.. and mars
any heart.. not tough
or strong.. enough
to take a lot of pain.. take a lot of pain
Love is like a cloud.. Holds a lot of rain
Love hurts.. ooh ooh love hurts

Some fools think of happiness
blissfulness.. togetherness
some fools fool themselves I guess
they're not foolin' me

I know it isn't true
I know it isn't true
Love is just a lie
made to make you blue
love hurts.. ooh..
ooh love hurts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar