torsdag 17 november 2011

Tacksam

Idag har varit en riktigt bra dag. Känner att jag behövde skriva här om det, då jag typ enbart skrivit om nätterna när jag känner mig som absolut mest deppad och ångestfylld.

Faktum är att jag haft många bra dagar. Underbara dagar. Dagar då det känns som att allting går rätt. Dagar då "Gud ler mot mig" för att allting glider på så bra, går så lätt, att jag får sån tur i små och stora saker i vardagen. Att jag dessutom tycks ha så ofantligt många och underbara människor i mitt liv har inte passerat obemärkt heller.

Jag antar att det är såhär det ska vara. Att det är detta som är naturligt. Att jag om dagarna är strålande glad, hoppfull och fylld av förväntningar och planer, att jag umgås som en tok med alla vänner och familjemedlemmar jag saknat och gör planer för hela veckor och inte bara någon enstaka dag varje månad. Men att jag sedan får som "dippar" då jag sörjer det som hänt, att jag känner mig ensam och till och med lite rädd. Både glädjen över friheten och sorgen över detsamma är förmodligen det knasigaste men också mest naturliga jag kan gå igenom just nu.

Jag har planerat en otroligt rolig helg nu, och veckan efteråt lär bli bra den också. Jag planerar, drömmer och har roligt.

Det finns något att vara tacksam för varje dag, och idag är jag väldigt tacksam över att jag kommer få hem två nya möbler den närmsta tiden, men mest över att jag "hittat tillbaka" till min bästa vän som jag har saknat mer än jag tidigare kunnat erkänna.



Är ni tacksamma över något idag?


1 kommentar:

  1. U n me both, bestis. Har saknat dig br00tally mycket. <3

    SvaraRadera